داریوش طاهری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون برای جذب سرمایه گذار در بخش گردشگری، دهها استعلام از نهادهای اجرایی باید دریافت شود که این امر به دلسردی افراد برای سرمایه گذاری می انجامد.
وی خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید با هم فکری و همدلی قوانین زائد و دست و پا گیر سرمایه گذاری را برای رونق اقتصادی در بخش گردشگری رفع کنند.
طاهری ادامه داد: گرمسار از ظرفیت های مهم گردشگری در بخش بنه کوه در شمال و پارک ملی کویر در جنوب این شهرستان برخوردار است که باید با جذب سرمایه گذاری برای توسعه اقتصادی در این منطقه گام برداشت.
فرماندار گرمسار اضافه کرد: قرارداد راه اندازی احداث اقامتگاه های گردشگری برای اجرای طرح کویر نوردی، مسابقات ورزشی آفرود و شترسواری با سرمایه گذار در دست پیگیری است که امیدواریم در آینده نزدیک قرار اجرای این طرح نهایی شود.
وی تصریح کرد: تکمیل مرمت جاده سنگ فرش از پارک ملی کویر تا قصر بهرام در دستور کار است که با تخصیص به موقع اعتبار عملیات نوسازی این آثار تاریخی اجرایی می شود.
طاهری تصریح کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیارد ریال برای نوسازی قصر بهرام هزینه شد و برای اجرای طرح های توسعه ای در غار نمکی این شهرستان هم اعتبارات کافی در نظر گرفته شده است.
فرماندار گرمسار افزود: براساس آمار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرمسار ورود و اسکان گردشگران داخلی و خارجی در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به تربیت 30 و 20 درصد افزایش یافته است.
گرمسار غربی ترین شهرستان استان سمنان و دارای وسعت پنج هزار و 182 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 70 هزار نفر است، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدود می شود و در 110 کیلومتری مرکز استان سمنان واقع شده است.
شهرستان گرمسار بیش از 250 آثار تاریخی و ملی ثبت در فهرست آثار ملی دارد.
649 اثر تاریخی استان سمنان شامل بنا، محوطه و تپه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، دروازه ارگ سمنان، مسجد تاریخانه دامغان، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان و کاروانسرای ده‌نمک از جمله آثار تاریخی ثبت شده در فهرست ملی است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.