اکرم عالی مسلک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان راه اندازی اورژانس اجتماعی بهزیستی سلماس در اسفند سال گذشته تاکنون به 75 نفر به صورت تلفنی، 201 نفر به صورت حضوری و 380 نفر نیز توسط خودرو سیار با تیم متخصص خدمات رسانی شده است.
وی افزود: زنان آسیب دیده همسرآزاری که دارای خانواده باشند به میزان نیاز در مرکز اورژانس اجتماعی سلماس نگهداری می شوند و پس از بهبودی کامل به آغوش خانواده بازمی گردند؛ افرادی هم که فاقد خانواده باشند از سوی این مرکز حمایت و نگهداری می شوند.
وی با بیان اینکه حذف آسیب‌های اجتماعی امکان‌پذیر نیست، بیان کرد: ویژ‌گی این مرکز مداخله روانی و اجتماعی قبل از مداخله‌‌های انتظامی و قضایی است و اورژانس برای ارایه خدمات بهتر به افراد آسیب دیده ارتباط منسجم با خانواده‌های افراد آسیب دیده برقرار می‌کند.
وی افزود: در رابطه با موضوع کودک آزاری نیز 2 کودک پس از بررسی ها و ارائه خدمات اورژانس اجتماعی به مرکز نگهداری ارومیه و 2 کودک بد سرپرست دیگر نیز به مرکز نگهداری خوی معرفی شدند.
وی خودکشی، همسرآزاری، معلول آزاری و کودک آزاری را از جمله آسیب های رسیدگی شده توسط اورژانس اجتماعی سلماس عنوان و اضافه کرد: مرکز اورژانس اجتماعی سلماس به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به شهروندان است.
وی ادامه داد: این مرکز با 6 نیروی انسانی و یک دستگاه خودرو گشت در اداره بهزیستی سلماس در حاشیه شهر و مکان های با ضریب بالای حساسیت اجتماعی مستقر است.
رییس اداره بهزیستی سلماس اظهار داشت: این مرکز با هدف مداخله در بحران های فردی، اجتماعی و خانوادگی راه اندازی شده و خودکشی، همسرآزاری و کودک آزاری از آسیب هایی است که شهروندان می توانند مصادیق آن را از طریق تلفن 123 گزارش دهند تا خاطیان، شناسایی و برای مشاوره و درمان به اورژانس اجتماعی انتقال داده شوند.
به گزارش ایرنا، اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌های مداخله ای با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به شمار می رود که خدمات خود را از طریق خط تلفن 123، تیم سیار اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی ارائه می دهد و در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی مداخله می کند.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.