قرنی مصطفی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رقابت های المپیاد استعدادهای کشور با حضور 700 موی تای کار از 31 استان کشور در رده سنی نوجوانان به میزبانی یزد برگزار شد.
وی ادامه داد: در این مسابقات میلاد شیخ مرادی با کسب پنج پیروزی مدال طلا و کومار استاد ابراهیمی با چهار پیروزی و یک باخت، مدال نقره این دوره از رقابت های استعدادهای موی تای کشور را کسب کردند.
مصطفی پور اظهار داشت: تیم موی تای آذربایجان غربی نیز به لطف درخشش ورزشکاران مهابادی توانست با مجموع چهار طلا و یک نقره رتبه نخست را در این رقابت ها کسب کند.
رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد بیان کرد: در این رقابت ها تیم های موی تای استان های البرز و گیلان نیز در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.
مصطفی پور یادآور شد: نفرات برتر این دوره از رقابت ها به اردوی تیم ملی موی تای کشور دعوت خواهند داشت.
به گزارش ایرنا، موی‌تای یک رشته ورزشی تایلندی بوده و دارای قدمتی بیش از 2 هزار سال در کشورهای تایلند، میانمار، کامبوج و مالزی است.
موی‌تای یکی از سبک‌های آزاد ورزش‌های رزمی است و مبارزه های آن به صورت فول کنتاکت و در رینگ برگزار می شود.
تکنیک‌های مشت در موی‌تای شباهت زیادی به بوکس غربی دارد و وجود فنون گلاویزی این رشته را به کیک بوکسینگ و ساندا نزدیک ساخته ‌است.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع و دارای 45 هیات ورزشی در رشته های مختلف، 70 باشگاه خصوصی و 20 باشگاه دولتی فعال است.
9903/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.