سعید خدایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 28 هزار هکتار از این مقدار به صورت دیم و پنج هزار هکتار نیز به صورت آبی کشت شده است.
وی با اشاره به ارقام گندم مورد استفاده کشاورزان این شهرستان، اضافه کرد: گندمکاران شاهین دژی در اراضی آبی از ارقام «میهن» و «پیشگام» و در مزارع دیم از ارقام «سرداری»، «باران»، «اوحدی»، «هما» و « آذر 2» که در مقایسه با سایر ارقام عملکرد خوب و سازگاری بیشتری با شرایط آب و هوایی منطقه دارد، کشت می کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شاهین دژ در خصوص دیگر محصولات پاییزی نیز بیان کرد: امسال 2 هزار و 700 هکتار به کشت جو دیم و یکهزار و 520 هکتار نیز به کشت جوی آبی اختصاص پیدا کرده است.
خدایی با بیان اینکه امسال 100 هکتار کشت کلزا نیز در شاهین دژ کشت شده است، ادامه داد: کشت پاییزه غلات در شاهین دژ از 15 شهریورماه شروع می شود و تا پایان آبان ماه ادامه می یابد و در این مدت کشاورزان با استفاده از بذرهای مرغوب و بوجاری شده کشت محصول را به 2 شیوه مکانیزه و سنتی انجام می دهند.
وی بیان کرد: کشت مکانیزه پاییزه سال زراعی جاری در این شهرستان با یکهزار و 320 دستگاه انواع ماشین آلات از جمله تراکتور و ردیف کار انجام شده است.
به گزارش ایرنا، شاهین دژ دارای 88 هزار هکتار از اراضی زراعی است که از این مقدار 25 هزار هکتار به صورت آبی کشت می شود.
این شهرستان با 91 هزار نفر جمعیت در 225 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.
9903/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.