کریم عبدالله پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از بامداد روز گذشته به دلیل وجود مه غلیظ در بسیاری از محورهای مواصلاتی این شهرستان بویژه در گردنه ها، مه بسیار غلیظی وجود دارد و باعث کاهش دید افقی شده است.
وی اضافه کرد: کاهش دید افقی در گردنه زمزیران در مسیر مهاباد - سردشت از نزدیکی روستایی «یارعلی» شروع و تا مسیر «قهوه خانه دوم» تداوم دارد و در گردنه قربلاغ در مسیر مهاباد - بوکان از روستای درمان تا روستای قمطره باعث کاهش دید شده است.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد اظهار داشت: وجود این مه غلیظ باعث ایجاد بلورهای یخی در کف جاده ها شده که قابلیت نمک پاشی و یخ زدایی را ندارد و به همین خاطر رانندگان باید با روشن کردن چراغ مه مشکن و با احتیاط کامل تردد کنند.
وی گفت: با توجه کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه ها، شهروندان از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و رانندگان نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به مسافرت کنند.
عبدالله پور از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده ها با شماره تلفن های 42224500، 422223600 و 2-42224501 آگاهی پیدا کنند.
به گزارش ایرنا چهار راهداری در روستاهای کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی ( گردنه زمزیران) و آفان در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه قره بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) به همراه راهدارخانه مرکزی در مهاباد فعال است.
مهاباد دارای یکهزار کیلومتر راه شامل 235 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 700 راه روستایی آسفالت و شوسه است.
7129/3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.