قرنی مصطفی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: به مناسبت روز جهانی معلولان نابغه شنا معلولان ایران با حضور کمیته رکورد زنی ورزش های همگانی صبح امروز در استخر مخابرات ارومیه اقدام به رکورد شکنی کرد.
وی ادامه داد: این شناگر نونهال توانست در بخش شنای استقامت با طی مسافت 2 هزار و 483 متر و 20 سانتیمتر در مدت زمان یک ساعت رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند.
مصظفی پور اضافه کرد: شاهو محمدی با شعار 'یک کروموزم اضافه دلیلی برای مخفی شدن در پستوی خانه نیست' توانست این رکورد جدید را به ثبت برساند.
رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد اظهار داشت: علی نصیری به عنوان مربی و مشوق شاهو محمدی در ثبت این رکوردشکنی بود.
مصطفی پور یادآور شد: این ورزشکار معلول امسال نیز توانست در مسابقات شنای المپیک ویژه ایران قهرمان شود و به عنوان تنها قایقران مبتلا به سندروم داون کشور معرفی شود.
به گزارش ایرنا، از سال 1992 که سوم دسامبر از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز معلول اعلام شد هر سال در سراسر دنیا موسسات خیریه و دست اندرکاران این حوزه تلاش می کنند تا آگاهی همه اقشار جامعه را در این خصوص ارتقاء دهند.
شاهو محمدی دانش آموز پایه چهارم مدرسه استثنایی میرزا رسید شافعی مهاباد است؛ هم اکنون سه هزار و 300 معلول در شهرستان مهاباد تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.
بر اساس آمار سازمان بهزیستی کشور در سال 1397 در حال حاضر یک میلیون و 500 هزار نفر معلول در ایران وجود دارد.
9903/3020/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.