بهرام زینال زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 15 هزار و 599 خانوار عشایری با 103 هزار و 927 نفر جمعیت از خدمات این تعاونی ها بهره مند می شوند.
وی با اشاره به اینکه تعاونی های عشایر توسط نمایندگان خود عشایر اداره می شود، اضافه کرد: این تعاونی ها در بخش های دامپروری، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، تولید گیاهان دارویی، تولید صنایع دستی، فرآورده های دامی و تولیدات مختص عشایر فعالیت می کند.
وی با اشاره به اینکه عشایر آذربایجان غربی در 550 منطقه بیش از 2 هزار سیاه چادر برپا می کنند، ادامه داد: عشایر این استان در 16 شهرستان و 336 روستای مختص عشایر زندگی می کنند.
وی بیان کرد: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت های لازم از این قشر صورت می گیرد.
مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی با بیان اینکه بهبود معیشت خانوارهای روستایی دارای جایگاه خاصی در بخش کشاورزی است، افزود: هم اکنون ظرفیت های مطلوبی در بخش کشاورزی استان برای بهبود معیشت خانواده های روستایی وجود دارد.
زینال زاده در ادامه با اشاره به اینکه توانمندسازی زنان روستایی و عشایری از مهمترین اهداف دفتر امور زنان روستایی و عشایری است، گفت: 21 صندوق خرد زنان عشایر در این استان تشکیل شده و مشغول فعالیت است.
وی ادامه داد: توانمندسازی زنان روستایی و عشایری از طریق توسعه برنامه های آموزشی، ترویجی و مشارکتی به منظور ایفای نقش موثرتر آنان در بخش کشاورزی و صنایع دستی است.
به گزارش ایرنا 2 میلیون و 670 هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و 600 هزار هکتار با 59 درصد تحت پوشش عشایر استان است؛ عشایر استان 10 ایل و 22 طایفه مستقل هستند و 336 روستای آذربایجان غربی نیز ویژه عشایر است.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.