به گزارش ایرنا طرح اتصال ارومیه به شبکه ریلی کشور، زیرساخت مهمی برای توسعه همه جانبه آذربایجان غربی به شمار می رود که بخشی از آن مربوط به آثار اجتماعی و فرهنگی همچون کاهش هزینه های سفر، افزایش ایمنی و کاهش آلودگی های زیست محیطی است؛ دستاورد مهمی از دولت که این مسافران به آن اذعان داشتند.
علی جعفری یکی از مسافران قطار مشهد – ارومیه با قدردانی از تلاش مسوولان در زمینه اتصال ارومیه به شبکه ریلی کشور به خبرنگار ایرنا گفت: سفر با قطار یکی از لذتبخش ترین سفرهایی بود که در چند سال گذشته داشتم و به همه شهروندان ارومیه ای توصیه می کنم که سفر با قطار را امتحان کنند.
وی ادامه داد: راه اندازی ایستگاه راه آهن در ارومیه نعمت بزرگی برای مردم منطقه به شمار می رود زیرا امنیت و آرامش سفر را برای مردم این استان به ارمغان آورده است.
وی بیان کرد: از مشهد به ارومیه حدود 25 ساعت در راه بودیم ولی به دلیل راحتی سفر متوجه گذشت زمان نشدیم و در طول سفر هم همه نیازهای اولیه مسافران فراهم بود.
علی بابابی، یکی دیگر از مسافران قطار مشهد – ارومیه افزود: سفر با قطار بسیار ایمن و راحت بود و ترجیح می دهم تا از این به بعد با قطار مسافرت کنم.
یوسف قاسمی، دیگر مسافر نخستین قطار ایستگاه ارومیه بود که به جذابیت های سفر با قطار اشاره کرد و گفت: در طول سفر فرصتی برای سخن گفتن و بازی با کودکان و استراحت داشتیم و از زیبایی های مسیر نیز بهره مند شدیم.
زهرا همتی هم با قدردانی از مسوولان از بابت ایجاد این زیرساخت مهم ارتباطی، گفت: آرامش و ایمنی، ارمغان سفر با قطار به مشهد مقدس بود و برای نخستین بار در طول سفر هم از وقت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کردم.
پیمان آرامون، سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ایستگاه ارومیه با شهر فاصله دارد، گفت: انتقال مسافران از ایستگاه ارومیه به شهر و بالعکس در روزهای فعالیت ایستگاه برنامه ریزی شده است و مسافران نباید برای تردد در این مسیرها نگرانی نداشته باشند.
ابراهیم مبارک قدم، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی هم با اشاره به اینکه تعداد قطارها در صورت استقبال مردم افزایش می یابد، ابراز امیدواری کرد که با توسعه شبکه ریلی میزان رضایت مندی مردم افزایش و سوانح جاده ای کاهش یابد.
مدیرکل راه آهن آذربایجان هم به خبرنگار ایرنا گفت: 2 قطار در ساعت 16 روزهای یکشنبه و پنجشنبه از ارومیه به تهران و در ساعت 21 روزهای شنبه و چهارشنبه از تهران به ارومیه حرکت می کند.
شاپور ارسلانی با اشاره به اینکه مسافران می‌ توانند علاوه بر تمامی آژانس‌های سطح کشور، به صورت اینترنتی هم بلیط تهیه کنند، اضافه کرد: نرخ بلیط قطار در مسیر ارومیه - تهران، 65 هزار تومان تعیین شده است.
مدیرکل راه آهن آذربایجان بیان کرد: قطارهای درجه یک با واگن‌های چهار و 6 تخته مسافران این منطقه را جابجا می کند.
به گزارش ایرنا با راه اندازی این خط آهن نه تنها برای بیش از 180 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود، بلکه صرفه جویی سالیانه 50 میلیارد ریالی در مصرف سوخت را به دنبال دارد.
جابجایی سالیانه 1.5 میلیون تن کالا و یک میلیون مسافر، کاهش 4.6 میلیون مترمکعبی آلاینده های ناشی از استفاده از سوخت های فسیلی به ارزش تقریبی 30 میلیارد ریال، رونق اقتصادی منطقه و کاهش سوانح و تلفات رانندگی از دیگر مزیت های راه اندازی این خط آهن در این منطقه است.
9918 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.