حامد مظاهریان روز دوشنبه در حاشیه نشست شورای اداری شهرستان میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساختمان به عنوان کالای گران که هر خانوار ایرانی خریداری می کند؛ باید دارای تضمینی باشد و این مهم توسط وزارت راه و شهرسازی از طریق بیمه عیوب پنهان اجرایی می شود.
وی ادامه داد: بر این اساس ساختمان های احداثی را پیمانکار و سازنده آن تضمین می کنند که در طی زمان سالم بماند و تاسیسات، سازه و نمای آن بدون مشکل باشد.
مظاهریان اظهار داشت: به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی از طریق بیمه عمر پنهان درصدد آن است که به خریداران و خانواده های ایرانی اطمینان دهد ساختمان ها دارای کیفیت مطلوبی هستند.
وی با بیان اینکه ضعیف ترین ساختمان و سازه ها در روستاهای کشور هستند، گفت: ضروری است که روند مسوولیت‌ها در حوزه ساخت‌ و ساز با هدف اینکه مهندس ناظر تا کجا برای ساختمان مسوولیت دارد و چه کسی جبران نقص‌ها را بعد از ساختن برعهده می‌گیرد مشخص شود.
معاون ساختمان و مسکن وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: هم اکنون 80 درصد واحدهای مسکونی کشور دارای اسکلت و مقاوم هستند که تلاش می شود این میزان به 100 درصد برسد.
معاون ساختمان و مسکن وزیر راه و شهرسازی به همراه عیسی کلانتری رییس سازمان محیط زیست به عنوان نماینده دولت به میاندوآب سفر کرده اند.
به گزارش ایرنا، بیمه عیوب پنهان هرگونه نقصی در سازه های اصلی و جانبی ساختمان ناشی از طراحی غلط، اجرای نادرست، مواد و مصالح معیوب در طی مدت اعتبار بیمه نامه که به بیمه گر اعلام شود و در زمان صدور گواهی پایان کار به وسیله بیمه گذار و گواهی تایید بازرس فنی آشکار نشده باشد را تحت پوشش قرار می‌دهد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی و هیات دولت امروز دوشنبه میهمان مردم آذربایجان غربی هستند؛ در این سفر یکروزه 10 طرح بزرگ در حوزه های بهداشتی درمانی، گازرسانی، آبخیزداری، فرودگاه، راه آهن و نیروگاه سیکل ترکیبی با هزینه 9 هزار و 971 میلیارد ریالی افتتاح و عملیات اجرایی 2 طرح در بخش های آبخیزداری و گازرسانی روستایی به ارزش 486 میلیارد ریالی آغاز می شود.
7510/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.