به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان روز دوشنبه در حاشیه سفر هیات دولت به استان آذربایجانی غربی به خبرنگار ایرنا افزود: بارش های اخیر مناسب بوده است ولی با توجه به خشکسالی های اخیر باید استفاده صحیح از منابع آبی مورد توجه مردم و مسئولان باشد.
وی با بیان اینکه در صورت خروج از چرخه خشکسالی چندین سال طول می کشد تا منابع آبی مناسب را به دست بیاوریم، اظهار داشت: باوجود افزایش بارندگی های اخیر کشور، در بخش تنظیم آب کشاورزی و آشامیدنی از سدها با کاهش روبرو هستیم.
این مسئول با اشاره به اینکه مهمترین طرح‌های وزارت نیرو در بخش آب توجه به ساماندهی طرح توسعه منابع آب و خاک کشور است خاطرنشان کرد: در این راستا توجه به آبهای مرزی نیز از اولویت‌های این وزارتخانه بشمار می رود‌.
وزیر نیرو گفت: بیش از 200 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و بودجه عمومی برای ساماندهی احداث سد، شبکه های آبیاری و زهکشی کشور هزینه شده است.
اردکانیان اضافه کرد: در آذربایجان غربی نیز 60 هزار میلیارد ریال برای بخش ساماندهی سدها، آبیاری، زهکشی و تجهیز رودخانه های مرزی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه دارد: با توجه به حمایت دولت تدبیر امید و با عنایت به دستور مقام معظم رهبری امیدواریم تا پایان سال جاری در مراسم اختتامیه طرح های ساماندهی روان آب های مرزی شرکت کنیم.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام دکتر حسن روحانی و هیات دولت امروز دوشنبه میهمان مردم آذربایجان غربی هستند؛ در این سفر یکروزه 10 طرح بزرگ در حوزه های بهداشتی درمانی، گازرسانی، آبخیزداری، فرودگاه، راه آهن نیروگاه سیکل ترکیبی با هزینه 9 هزار و 971 میلیارد ریالی افتتاح و عملیات اجرایی 2 طرح در بخش های آبخیزداری و گازرسانی روستایی به ارزش 486 میلیارد ریالی آغاز می شود.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.