به گزارش ایرنا محمود واعظی شامگاه یکشنبه در یک گفت و گوی خبری در ارومیه افزود: بیش از 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری مستقیم دولت برای این سفر در نظر گرفته شده است که با استفاده از صندوق توسعه ملی این رقم به بیش از 20 هزار میلیارد ریال می رسد.
وی بیان کرد: در بخش های مختلف زیربنایی که می تواند اشتغال در پی داشته باشد، مثل آب و کشاورزی در این سفر سرمایه گذاری می شود و به نوعی سعی شده است تا به تمام بخش ها توجه شود.
واعظی ادامه داد: در این سفر افتتاح و کلنگ زنی برخی از پروژه ها مد نظر است و از جمله این پروژه ها طرح افتتاح راه آهن آذربایجان غربی است که علاوه بر تامین امنیت سفر، در حمل و نقل بار تحول آفرین خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه اشتغال در این استان بسیار مهم است، افزود: سعی می شود تا شاخص های توسعه ای افزایش و ارتقا یابند و روی این موارد برنامه ریزی هایی در استان انجام شده است.
وی توجه به مساله کشاورزی در این منطقه را ضروری بیان کرد و گفت: با توجه به فراهم بودن زمینه صادرات در این استان توجه به بخش کشاورزی می تواند به ایجاد اشتغال کمک کند.
واعظی با اشاره به اینکه 200 بنگاه کوچک و متوسط در این استان فعالیت دارد، افزود: مرزی بودن یک مزیت برای آذربایجان غربی بوده و مقرر شده است با دولت ترکیه صحبت هایی انجام شود تا راه آهن ارومیه به راه آهن ترکیه متصل شود.
وی اظهار داشت: اگر مدیران، تجار و بخش خصوصی و مردم کنار هم، حامی هم و مکمل هم از نظر اقتصادی باشند، در آینده ای نزدیک می توان چهره این استان را از نظر اشتغال و توسعه متحول کرد.
واعظی با بیان اینکه مساله گردشگری این استان مغفول مانده، گفت: گردشگری موجب رونق اقتصادی و تحول در استان و توسعه آن می شود.
رییس دفتر رییس جمهوری افزود: آذربایجان غربی در برخی مسایل صنعتی و صنایع دستی و بخش های مختلف که می تواند شاخص های استان را ارتقا دهد، پتانسیل دارد.
وی اضافه کرد: در کنار همه ظرفیت های موجود آذربایجان غربی در زمینه سرمایه اجتماعی نیز دارای شهروندان تحصیل کرده بوده و تنوع قومیت ها یک مزیت برای این استان است.
واعظی اظهار داشت: درباره امنیت استان، سرمایه گذاری و تبلیغ ضروری است و رسانه ملی باید به این موضوع توجه و اهتمام کند.
وی بیان کرد: هرچند در سال های قبل ناآرامی هایی در استان بوده ولی هم اکنون کاملا امن و آرام است و ظرفیت های کار و سرمایه گذاری را داراست.
واعظی اضافه کرد: بخش زیادی از مصوبات سفر و تعهدات دولت در سفر قبلی محقق شده اما در برخی پروژه های بخش خصوصی پیشرفت ها اندک بوده است و برنامه ریزی خوبی برای این سفر شده تا با اجرای پروژه ها شاهد تحول مطلوبی بود.
به گزارش ایرنا برخی از اعضای هیات دولت یک روز قبل از سفر رییس جمهوری به آذربایجان غربی در شهرستانهای این استان مستقر شده اند تا با بررسی مسائل مناطق مختلف استان موضوعات را جمع بندی و به رییس جمهوری ارائه کنند.
حجت الاسلام دکتر حسن روحانی روز دوشنبه/امروز/ میهمان مردم آذربایجان غربی خواهد بود و ساعت 9 صبح در ورزشگاه شهید چمران خوی سخنرانی خواهد کرد.
در این سفر یکروزه، 10 طرح بزرگ در حوزه های بهداشتی درمانی، گازرسانی، آبخیزداری، فرودگاه، راه آهن نیروگاه سیکل ترکیبی با هزینه 9 هزار و 971 میلیارد ریالی افتتاح و 2 طرح در بخش های آبخیزداری و گازرسانی روستایی به ارزش 486 میلیارد ریالی کلنگ زنی می شود.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.