در آستانه  سفر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی هستیم و دراین‌بین سیلی از مطالبات ریزو درشت مردمی از رییس جمهور مطرح است که چشم امید به دولت تدبیر و امید دارند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی؛ در این سفر قرار است طرح‌های متعددی از قبیل بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی امام خمینی (ره) شهرستان خوی، آزمایشگاه مرجع و کلینیک روزانه ارومیه، گازرسانی به ۲۰ روستای استان و شهر سرو ارومیه، فرودگاه و نیروگاه ماکو، فاز توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه و طرح‌های توسعه بیمارستان‌های شهید مطهری و آیت الله طالقانی ارومیه به بهره برداری برسد و کلنگ احداث بزرگراه بازرگان به مرند و ایواوغلی به زمین زده شود.

به بهانه سفر رئیس جمهور به استان خبرنگار ایسنا گزارشی مردمی از اولویت‌هایی که از نگاه آنها در سفر رئیس جمهور باید مدنظر قرار گیرد تهیه کرده است  در این بین برخی از مردم  امیدوار برخی ناامید و برخی نیزبی تفاوت و تنها پاسخشان خنده بود ...

امیری یک شهروند ارومیه ای با بیان اینکه آقای رئیس جمهور احیای دریاچه ارومیه مطالبه اصلی مردم آذربایجان است اظهار کرد:  بسیاری از منابع آب زیرزمینی خشک شده اند، رودخانه ها، تالاب ها و دریاچه های در وضعیت بحرانی قرار دارند رئیس جمهور بحران آب را در اولویت امور دولت قراردهد.

وی ادامه داد:  احیای دریاچه ارومیه تنها دغدغه و مشکل  مردم استان نیست، اما انتظار می رود بیش از پیش به این موضوع و معیشت مردم حوزه  آبریز دریاچه  ارومیه توجه شود.

یک کشاورز ارومیه ای گفت: آقای روحانی انتظار می رود به وضعیت ما کشاورزان بیشتر توجه کنید؛ بخاطر وضعیت دریاچه ارومیه در کاشت و آبیاری محصولات با مشکل مواجهیم، سیب و انگور از مهمترین محصولات کشاورزی استانمان روی دستمان می ماند حل مشکل کشاورزان در اولویت باشد.

یک روحانی بیان کرد: در حال حاضر درگیر نبرد اقتصادی هستیم در این برهه، ملت نباید با وجود مشکلات نسبت به انقلاب و آینده کشور دلسرد شوند، ایجاد امید و نشاط از انتظارات ما از رییس جمهور است.

یک هنرمند تئاتر در ارومیه اظهار کرد: تئاتر در اکثر کشورها از حمایتهای دولتی برخوردار است اگر چه در استان ما این حمایت وجود دارد اما بسیار ناچیز است از این رو  انتظار داریم حمایت مالی مناسب از اجراهای تئاتر استان با افزایش بودجه تئاتر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بحث سالن تخصصی تئاتر از درخواست های اساسی اهالی تئاتر استان است افزود: سالن های فعلی چند منظوره هستند و عموما امکانات فنی لازم برای اجرای حرفه ای تئاتر را ندارند همچنین نبود سالن بلک باکس با استانداردهای معمول در استان از دغدغه های اصلی تئاتری ها بوده و لزوم ایجاد تئاتر شهر در مرکز استان به شدت حس می شود.

یک نخبه ارومیه ای گفت: رئیس جمهور چه ساز و کاری برای نگهداشت نخبگان دارد؟

سعید راننده تاکسی در ارومیه گفت: سال 96مردم استان مشارکت بالایی برای انتخابات ریاست جمهوری داشتند و انتظار داشتند برای کشور  اتفاقات خوبی رقم زده شود اما خودمان هستیم شرایط سخت تر شده است در شرایط کنونی از مردم می پرسید  از رئیس جمهور خود چه می‌خواهید؟ بیخیال این موضوع شوید...

یکی از دانشجویان رشته مهندسی با اشاره به اینکه امروز مهم‌ترین مشکل جوانان نبود اشتغال است و من از رئیس جمهور می خوام به این موضوع بیشتر توجه کند افزود: رئیس جمهور باید شایسته ‌سالاری را مدنظر داشته و به جوانان بها دهد.

محمدی یک کارگر ساختمانی در ارومیه گفت: گرانی گرانی گرانی....آقای روحانی گرانی‌ها طاقت ما را بریده؛ نگذارید اجناس از این گران‌تر شود تا ما شرمنده خانواده نشویم.

پور محمود یک شهروند ارومیه ای اظهار کرد: رکود و کسادی بازار را برطرف کنند، بی‌ثباتی اقتصادی موجود رنج جدی برای مردم است رفع مشکلات اقتصادی مهم‌ترین خواسته من و سایر مردم از رئیس جمهور است.

یک  فوتبالیست ارومیه ای گفت: افتتاح ورزشگاه  15 هزار نفره شهید باکری ارومیه چندین سال است که به تعویق افتاده است منتظریم هرچه زودتر افتتاح شود.

سهرابی یک معدنکار افزود: خام فروشی ذخایر معدنی با وجود ظرفیت های موجود در منطقه، ثروت ملی را به هدر می دهد متاسفانه علیرغم تمامی شعارهای مسئولان برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی اقدام قابل توجهی انجام نداده اند؛ از رییس جمهور انتظار می رود با تهیه برنامه بلند مدت بسترهای مناسبی در منطقه ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه معادن استان اکنون با رکود مواجه هستند عنوان کرد: کاهش حقوق دولتی، اعطای تسهیلات ارزان قیمت و کاهش مالیات برای برطرف کردن مشکلات معادن استان کمک مناسبی است.

امیری شهروند دیگری ارومیه ای گفت: در چند ماه اخیر از بی‌ثباتی در بازار ارز و دلار گرفته تا قیمت سکه و خودرو و افزایش تصاعدی کالاهای پایه‌ای صدای مردم را درآورده است آقای رییس جمهور چه اقدامی برای اتفاقات اخیر انجام می دهید؟

یک معلم ارومیه ای مطالبه جدی مردم برای استفاده از نیروهای بومی در فرصت‌های شغلی را مطرح کرد و گفت:استفاده از ظرفیت‌های شهرهای استان و به‌کارگیری جوانان در فرصت‌های شغلی ناشی از این ظرفیت‌ها می‌تواند آمار بیکاری را تا حد زیادی در این شهر کم کند.

سارا دختر جوان ارومیه ای ضمن بیان اینکه توجه به مسئله زنان در اولویت باشد و برنامه خاصی برای اشتغال بانوان در کشور ارائه شود افزود: امیدواریم رئیس جمهور شرایط اشتغال و ازدواج جوانان را فراهم و اجازه ندهد، مسائل ازدواج و زندگی و آینده جوانان دستخوش گرانی‌ها و تورم شود.

مینایی یک بانوی ارومیه ای با بیان اینکه  اغلب  جوانان پس از تحصیل در مراکز علمی و کسب مدرک لازم وارد جامعه می شود اما شغلی برای آنها یافت نمی شود افزود: سه جوان بیکار در منزل دارم وقتی در یک خانواده 6 نفری تنها یک نفر نان‌آور باشد، مشکلات  متعددی بوجود می آورد و حل آن تنها از عهده رئیس جمهور برمی‌ آید.

به گزارش ایسنا؛ مطالبات مردمی بسیارند و هرکس به فراخور پیشه و فعالیتی که دارد از دولت مطالبه ای دارد که دراین‌ بین رفع مشکلات گرانی، بهبود وضعیت اقتصادی کشور و سر و سامان دادن به وضعیت ارز ، دریاچه ارومیه، اشتغال جوانان، زیرساخت‌های ورزشی، حمایت از کشاورزان و خروج از رکود موجود در معادن در صدر این مطالبات قرار دارند.

استان آذربایجان غربی در شمال غرب ایران واقع شده که 65/2 درصد از مساحت کل کشور را تشکیل می‌دهد، این استان مرزی از شمال و شمال شرق با جمهوری آذربایجان و ارمنستان، از غرب با کشورهای ترکیه و عراق، از جنوب با استان کردستان و از شرق با استان آذربایجان شرقی و زنجان همسایه است.

آذربایجان غربی با توپوگرافی متنوع و گسترده‌ای دارای 17 شهرستان با بیش از 3 میلیون جمعیت است که دارای ظرفیت‌های قابل توجهی است که فقط نیاز به کمی توجه از سوی رئیس جمهور دارد تا بتواند خود را به اثبات برساند ومردم این استان انتظار دارند تا در سفر رئیس جمهور مشکلات موجود استان مورد توجه و پیگیری قرار گرفته و نسبت به حل آن اقدام شود.


گزارش از آیسان عسگری زاده خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.