سیدحسین مقتدر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این موقوفه های جدید برای ساخت مسجد، خانه عالم، خانه قرآنی و مدرسه وقف شده است.
وی با بیان اینکه هرسال به تعداد موقوفه های این شهرستان به ویژه در دهه وقف افزوده می شود، ادامه داد: هم اکنون مجموع موقوفه های این شهرستان با اضافه شدن این تعداد به 481 فقره رسیده است.
وی بیان کرد: از این تعداد 138 موقوفه در مهاباد انتفاعی و درآمدزا بوده و صرف امور خیریه می شوند.
وی با تاکید بر اینکه اخذ سند مالکیت یکی از اولویت های سازمان اوقاف است، اضافه کرد: امسال 40 رقبه در مهاباد سنددار شده است و 600 رقبه دیگر نیز تا پایان سال سند دار می شود.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد در خصوص فعالیت های فرهنگی این اداره گفت: امسال 606 قرآن آموز در کلاس های تربیت حافظان قرآنی، روان خوانی و حفظ موضوعی قرآن در این شهرستان ثبت نام کرده اند که کلاس های آن در حال برگزاری است.
مقتدر با اشاره به اینکه وقف باید مطابق با نیازهای جامعه باشد، افزود: وقف هایی مانند کمک به بیماران صعب العلاج، اشتغال، ازدواج، کمک به خانواده های نیازمند و کودکان بی سرپرست باید مورد تاکید و توجه بیشتر خیران قرار گیرد.
به گزارش ایرنا از 15 تا 25 آبان ماه جاری مصادف با 27 صفر تا هفتم ربیع الاول به نام دهه وقف نامگذاری شده است؛ فرهنگ وقف در بین مردم این شهرستان رواج بسیار خوبی دارد و هزینه بسیاری از مساجد و خانقاه های این منطقه با درآمدزایی موقوفه ها تامین می شود.
سال گذشته نیز 18 موقوفه در مهاباد به ثبت رسید.
بیش از 6 هزار موقوفه با افزون بر 36 هزار رقبه در آذربایجان غربی هم اکنون وجود دارد.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.