به گزارش ایرنا، ولی عاقلی روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی دیابت و راههای پیشگیری از آن بیان کرد: با توجه به نبود مرکز تخصصی مرتبط با دیابت در استان، جهاد دانشگاهی خود را مکلف به افتتاح درمانگاه تخصصی برای پیشگیری و درمان دیابت دانسته و به این کار اهتمام کرده است.
وی با بیان اینکه طبق آمارها 30 میلیون نفر از جمعیت کشور در آستانه ابتلا به بیماری دیابت هستند، اضافه کرد: آذربایجان غربی جزو استان های پرمخاطره در این حوزه است و باید به زیر ساخت ها در پیشگیری از این بیماری توجه ویژه کرد.
رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یک سوم بودجه عمومی کشور در عرصه سلامت هزینه می شود، اظهار داشت: برای رسیدن به تناسب کشورهای توسعه یافته و کم کردن هزینه های درمان در اولین گام باید توسعه بهداشت و بحث پیشگیری در همه زمینه ها مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: دیابت جزو پرهزینه ترین بیماری ها بوده پس ضروری است با تغذیه مناسب، پیشگیری و رعایت بهداشت از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.
عاقلی با تاکید بر اینکه مردم آذربایجان غربی هنوز اطلاع کافی از عوارض بیماری دیابت ندارند، گفت: آگاه سازی در مورد بیماری دیابت یک عزم جدی و همکاری همه جانبه می طلبد.
به گزارش ایرنا، طبق آمار های ارائه شده در این کارگاه، نزدیک به 4.5 میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند که تنها 60 درصد این افراد از بیماری خود آگاه بوده و از این تعداد تنها 50 درصد خدمات مراقبتی دریافت می کنند.
3214/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.