اسکندر عبدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 20 هزار و 500 هکتار از مزارع این شهرستان طی سال زراعی گذشته به کشت نخود اختصاص پیدا کرد که از این مقدار پنج هزار و 515 هکتار به صورت مکانیزه و مابقی به صورت سنتی کشت شده بود.
وی میانگین برداشت نخود در این شهرستان را 450 تا 500 کیلوگرم در هر هکتار اعلام کرد و ادامه داد: طی سال زراعی گذشته بیش از 30 درصد از اراضی زیر کشت این محصول به علت «برق زدگی» /نوعی بیماری/ دچار خسارت شد.
وی بیان کرد: نخودکاران این شهرستان اغلب از ارقام نخود «سفید قزوین» و «رنگی پیروز» استفاده می کنند که در مقایسه با سایر ارقام، عملکردی مناسب و سازگاری بیشتر با شرایط آب و هوایی منطقه دارد.
مدیر جهاد کشاورزی بوکان افزود: کاشت نخود موجب تثبیت ازت در خاک و آماده سازی اراضی زراعی برای کشت محصول گندم در مناطق دیم می شود.
به گزارش ایرنا، در سال گذشته یکی از نخود کاران این شهرستان با تولید 2 تن و 620 کیلوگرم (2 هزار و 620 کیلوگرم) نخود دیم در هر هکتار رکوردار بیشترین برداشت این محصول شده و به عنوان نخودکار نمونه کشوری شناخته شد.
کشاورز بوکانی با برداشت بیش از2.6 تُن از هر هکتار رکوردار برداشت نخود است.
شهرستان بوکان دارای 110 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان 25 هزار هکتار آبی و 85 هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت می شود.
7510/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.