رضا مراد خانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه پلدشت دارای 118 هزار هکتار مرتع است، بیان کرد: طرح حفاظت مشارکتی در بیش از 90 درصد مراتع به اجرا درآمده و در این خصوص دارای رتبه اول استانی است.
وی افزود: امسال با همکاری بهره برداران به منظور بهبود و اصلاح مراتع در یکهزار و 500 هکتار از مراتع عملیات قرق، بذر پاشی و کود پاشی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال این طرح ها در سایر مراتع نیز اعمال می شود، پیش بینی کرد تا با اجرای آنها پوشش مرتعی به شرایط خوبی برسد و 50 درصد بر این پوشش افزوده شود.
رییس منابع طبیعی پلدشت ادامه داد: قرارداد حفاظت مشارکتی با مجریان و بهره برداران در 110هزار هکتار به منظور حفاظت و احیای مراتع منعقد شده است.
مراد خانی در خصوص آبیاری جنگل کاری دشت قیقاج نیز گفت: آبیاری جنگل کاری دشت قیقاج در مساحتی به طول 100 هکتار در حال اجراست تا در آینده شاهد پارک جنگلی و تفرجگاهی برای اهالی منطقه و شهرستان باشیم.
به گزارش ایرنا شهرستان پلدشت در شرق شهرستان ماکو، شمال آذربایجان‌غربی و در کرانه جنوبی رود ارس قرار دارد و مشتمل بر دهستان های چایباسار شرقی، زنگبار، گِچْلَرات شرقی و گچلرات غربی، 72 آبادی و شهر پلدشت است.
7132/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.