به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام ناصر خدایاری روز چهارشنبه در هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سردشت افزود: اگر فرهنگ یک کشور دچار رکود و عقب ماندگی شده و از مسیر توسعه یافتگی های لازم عبور نکند به حد تکامل فرهنگی نمی رسد.
وی با بیان اینکه یک تصویر عمومی از خصیصه ها، علاقه ها، حساسیت ها، دیدگاه ها، خواسته ها و مطالبه های مردم وجود ندارد، اضافه کرد: فضای جامعه باید ضمن ایجاد یک تصویر عمومی مناسب به شیوه ای علمی و صحیح مدیریت شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: برنامه ریزی صحیح برای مردم نیازمند توجه به خصایص فرهنگی همچون داشتن تصویر، هویت و یک فضای عمومی مناسب است.
وی منشا بسیاری از مشکلات جامعه را ناشی از توزیع ناعادلانه قدرت، ثروت و سرمایه های فرهنگی دانست و اظهار داشت: توزیع سرمایه های فرهنگی باید عادلانه باشد تا شهرستان ها بتوانند نخبگان خود را پرورش داده و در محیط خود از آنها بهره لازم را ببرند.
فرماندار سردشت نیز در این جلسه گفت: طرح ها و ساختارهای فیزیکی فرهنگی این شهرستان تنها حدود 38 درصد جمعیت آن را شامل می شود.
نژاد جهانی افزود: برای کاهش محرومیت ها در بخش ساختارهای فیزیکی و نرم افزاری از جمله ساخت مجمتع های فرهنگی باید توجه ویژه ای به شهرهایی چون ربط، نلاس و میرآباد معطوف کرد.
فرماندار سردشت همچنین تشکیل مجمع هنرمندان به منظور شنیدن دغدغه ها با هدف تحلیل و پردازش آنان برای ایجاد فضای امیدواری و نشاط در بین آنان را خواستار شد.
وی با بیان اینکه جوامعی که می خواهند مسیر توسعه را طی کنند به مدیریت فرهنگی بیش از هر ابزار دیگری نیاز دارند، گفت: مدیریت فرهنگی در شرایط حاضر پیچیده تر از گذشته شده و مولفه های تاثیرگذار بر آن به شدت در حال تغییر است.
به گزارش ایرنا هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی سردشت با دعوت از اصحاب فرهنگ و رسانه شهرستان و با دستور جلسه «بررسی و آسیب شناسی مسائل فرهنگی شهرستان» برگزار شد و تعدادی از فعالان فرهنگی و رسانه ای مطالبه های خود را بیان کردند.
سردشت با جمعیت 120 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی قرار گرفته است.
7562/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.