ابراهیم شاد قوشچی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با آغاز فصل سرما سوانح مختلف به واسطه استفاده از سیستم های گرمایشی افزایش می یابد و با توجه به اینکه سرمای پاییزی در سال جاری آغاز شده است، شهروندان باید نکات ایمنی را در استفاده از وسایل گازسوز رعایت کنند.
وی اضافه کرد: نصب درست لوازم گازسوز به ویژه بخاری ها، بررسی دقیق موتورخانه ها، استفاده از دودکش های استاندارد در بخاری ها و لوازم گازسوز، استفاده از ابزار استاندارد و بررسی مسیر دودکش در پشت بام از جمله مواردی است که می تواند زمینه کاهش سوانح در این بخش را فراهم کند.
وی ادامه داد: کارشناسان ما با شروع فصل سرما با حضور در محافل عمومی اقدام به آموزش استفاده اصولی از وسایل گرمایشی و کپسول آتش نشانی می کنند.
شاد قوشچی از مردم ارومیه خواست در تهیه وسایل گرمایشی به استاندارد بودن آن دقت کافی داشته باشند و از ایمنی شیلنگ گاز، بست، سیستم تهویه گاز منو کسید کربن ، کلاهک و دودکش اطمینان حاصل کنند.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: استفاده از پکیج و رادیاتور در واحدهای کمتر از 70 متر توصیه نمی شود ولی اگر همشهریان قصد استفاده از پکیج را دارند بهتر است از نوع فن دار آن استفاده کرده و پکیج را خارج از محل زندگی نصب کنند.
وی اضافه کرد: هموطنان تنها از دودکش های گالوانیزه مورد تایید کارشناسان سازمان آتش نشانی استفاده کنند چرا که دودکشهای آکاردیونی، فنری و آلومنیومی برای استفاده وسایل گرمایشی مناسب نیستند.
شاد قوشچی ادامه داد: در دودکشها نباید از سه راه و دودکش مشترک استفاده شود وباید توجه داشت که شیب دودکشها 90درجه بوده و داخل دیوار تا سطح پشت بام رفته باشد.
به گزارش ایرنا، فصل سرما از اوایل مهر امسال در آذربایجان غربی شروع شده و بسیاری از خانواده ها در حال حاضر از بخاری استفاده می کنند.
استفاده از بخاری در فصل سرد همواره با نگرانی در خصوص مسمومیت با گاز یا منواکسید کربن همراه است که در این خصوص همواره هشدارهای لازم از سوی مسئولان داده می شود.
شهر ارومیه 750 هزار نفر جمعیت دارد و در سطح 10 هزار هکتاری آن 10 ایستگاه آتش نشانی فعال است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.