سید جلال ملکی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعت 17 و 41 دقیقه امروز حادثه گازگرفتگی در جنت آباد شمالی خیابان آزادگان به سامانه 125 اعلام و ماموران ایستگاه 94 سازمان آتش نشانی شهر تهران به محل حادثه اعزام شدند.
وی بیان کرد: در یک ساختمان 4 طبقه و در هر طبقه 2 واحد مسکونی وجود داشت و زمانی که همسایگان از عدم پاسخگویی ساکنان این واحد نگران شدند مراتب را به سامانه 125 اطلاع و با حضور آتش نشانان زمانی که درب این واحد مسکونی 60 متری باز شد و مشاهده کردند که یک مرد جوان 36 ساله بدلیل مسمومیت دچار بیهوشی شده بود.
ملکی ادامه داد: با تشخیص عوامل اورژانس مشخص شد که این فرد بدلیل شدت مسمومیت در این حادثه جان باخته است.
وی با بیان اینکه علت مرگ این فرد در دست بررسی پزشکی قانونی قرار دارد خاطرنشان کرد: با بررسی های کارشناسان آتش نشان مشخص شد که در طبقه منهای یک این ساختمان و در قسمت موتورخانه بدلیل نقص در فن و تهویه هوا و همچنین نقص در دودکش این موتورخانه گاز کشنده منوکسید کربن از طریق لاریز و داکت ها وارد این واحد مسکونی شده است.
به گفته ملکی صبح امروز (چهارشنبه) نیز یکی از ساکنان این ساختمان مسکونی بدلیل انتشار گاز منوکسید کربن دچار مسمومیت شده بود که این فرد به موقع خودش را به مراکز درمانی رساند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران توصیه کرد در فصل سرما حتما از سلامت ایمنی وسایل گرمایشی اطلاع داشته باشند و شهروندان بدانند که گاز منوکسید کربن موتورخانه ها نیز از طریق رایزر و داکت ها وارد منازل می شود.
وی همچنین به شهروندان توصیه کرد که ساختمان هایی که به سیستم حرارتی مرکزی مجهز هستند حتما از سلامت سیستم فنی این موتورخانه ها نیز اطلاع داشته باشند.
انتشار گاز منوکسید کربن در فصل سرما همه ساله تعدادی از هموطنان را دچار مسمومیت و مرگ می کند.
خبرنگار: سید جواد آل داود**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.