به گزارش ایرنا، شاهین علیزاده روز چهارشنبه در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ماکو افزود: در این رابطه 129 نفر عناصر اصلی دستگیر و پنج شبکه تهیه و توزیع کننده نیز متلاشی شده است.
وی با تاکید بر لزوم تجهیز گمرک بازرگان به امکانات نوین نظارتی و بازرسی اضافه کرد: با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و همکاری عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر، 1075 کیلوگرم ماده مخدر هروئین به ارزش 400 میلیارد تومان از کامیون عبوری در گمرک بازرگان کشف و ضبط شد که این امر نشان دهنده هوشیاری آنان است.
وی با بیان اینکه رویکرد دولت در کنار مبارزه با عرضه مواد مخدر، اجتماعی کردن این مبارزه است، بیان کرد: استفاده از نظرات کارشناسی و نفوذ کلام صاحب نظران می تواند به کاهش تقاضای این مواد خانمانسوز در جامعه کمک کند.
فرماندار ماکو در خصوص قرار گرفتن کشورمان در مسیر ترانزیت مواد مخدر گفت: تقدیم بیش از سه هزار و 500 شهید، هزاران جانباز و کشف هزاران تن مواد مخدر تنها بخشی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با این مواد افیونی است .
در ادامه این جلسه مدیران مدارس متوسطه و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نکته نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص پیشگیری و مبارزه با این ماده خانمانسوز در جامعه ارائه دادند .
به گزارش ایرنا ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهر های ماکو و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.
جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، بیش از 94 هزار نفر است.
ماکو دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.