به گزارش ایرنا عبدالرضا بهادری فرد شامگاه یکشنبه در جمع مدیران فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تحقق این امر به عقد تفاهم نامه همکاری با وزارت نیرو نیاز دارد، افزود: استفاده از اینترنت اشیا برای کاهش مصرف حامل های انرژی از اهداف این طرح است.
وی با دعوت از شرکت های فعال در حوزه اینترنت اشیا برای سرمایه گذاری و مشارکت در این طرح، اضافه کرد: در صورت موافقت شرکت های خدمات رسان استانی می توان در شهرهای بزرگ کشور نیز این طرح را اجرا کرد.
معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران از اجرای طرح نوآفرین هم خبر داد و گفت: این طرح با هدف حمایت از فعالان حقیقی و حقوقی حوزه ICT کشور و بارور کردن ظرفیت های موجود در استان ها اجرا می شود.
بهادری ادامه داد: مشارکت شرکت های بزرگ برای شناسایی شرکت های کوچک، برگزاری رویدادهای استانی، توسعه صندوق های سرمایه ‌گذاری کارآفرینی و توسعه فرصت اشتغال در 31 استان کشور از جمله اهداف طرح نوآفرین است.
وی افزود: پنج قطب دیجیتال در استانداردهای بین المللی با توجه به تسهیلاتی که برای سرمایه گذاری در این مناطق وجود دارد، در کشور ایجاد می شود و آذربایجان غربی نیز دارای این ظرفیت است.
به گزارش ایرنا در این جلسه در مورد ظرفیت های فناوری اطلاعات آذربایجان غربی و ضرورت توجه به ظرفیت های دیجیتال این استان بحث و تبادل نظر شد.
هوشمندسازی کنتورها در راستای کاهش مصرف انرژی از جمله مهمترین اقدامات توسعه ای در دنیای فناوری اطلاعات به شمار می رود و در دستور کار دولتمردان تدبیر و امید قرار دارد.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.