به گزارش ایرنا محمدرضا ندیری روز پنجشنبه در همایش آموزشی موکب داران آذربایجان غربی افزود: زائران ایرانی تلاش کنند در مسیر پیاده روی اربعین حسینی امر به معروف و نهی از منکر را که عامل اصلی قیام امام حسین (ع) بود را زنده کنند.
وی ادامه داد: زائران آیین پیاده روی اربعین حسینی باید فرهنگ اصیل ایرانی را به نمایش بگذارند تا موجب ایجاد ذهنیت منفی در میان مردم عراق نشوند.
وی بیان کرد: اربعین حسینی فرصت مناسبی است تا فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی به کشورهای همسایه صادر شود و تحقق این امر نیازمند همراهی موکب داران و مردم است.
مسوول کمیته اعزام زائران ستاد اربعین آذربایجان غربی افزود: اخلاص در عمل و گام برداشتن در مسیر خدا مهمترین هدف در آیین پیاده روی اربعین است و عوامل اجرایی موکب ها باید با آمادگی کامل معنوی در این امر مهم مشارکت کنند.
ندیری ادامه داد: چهار مرز شلمچه، چذابه، مهران و خسروی برای تردد زائران ایرانی در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: بازگشایی مرز خسروی و تامین زیرساخت های لازم در هر 2 سوی مرز در دستور کار قرار دارد و زائران این استان به سمت تردد از این مرز هدایت می شوند.
به گزارش ایرنا در ادامه این همایش موکب داران با مسائل پزشکی و بهداشتی و برخی قوانین کشور عراق آشنا شدند تا در مدت موکب داری در اربعین حسینی دچار مشکل نشوند.
هشت آبان سال جاری مصادف با روز اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است؛ همه ساله بیش از 20 میلیون شیعه و دلبسته خاندان عصمت و طهارت (ع) در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می کنند که حدود 2 میلیون نفر از آنان ایرانی هستند.
9918/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.