علی مکرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: لایروبی رودخانه های داخل و حاشیه شهر تکاب از ورودی شهر از مسیر بیجار تا ورودی شهر در سمت شاهین دژ با عرض هشت تا 12 متر ادامه خواهد یافت.
وی بیان کرد: پس از مراجعه شهروندان و بازدید های انجام یافته از وضعیت رودخانه های شهر تمهیداتی اتخاذ شد تا لایروبی رودخانه های شهر تکاب پیش از آغاز بارش ها با تلاش و به کارگیری تجهیزات ادارات امور منابع آب، راهداری و حمل و نقل جاده ای و شهرداری تکاب انجام شود.
وی گفت: علاوه بر آنها، رودخانه گولاندره محله شریف آباد تکاب نیز که وضعیت بهداشتی مناسبی ندارد، لایروبی خواهد شد.
وی ادامه داد: پاکسازی و لایروبی رودخانه های داخل و حاشیه شهر تکاب موجب بهبود وضعیت بهداشتی رودخانه و ارتقای سطح بهداشت محیط می شود.
مکرمی اضافه کرد: با توجه به بارش های فصلی و وقوع سیلاب های شدید در منطقه، لایروبی و پاکسازی رودخانه ها از شاخ و برگ درختان و گیاهان زائد موجب هدایت مسیر سیلاب شده و از بروز خسارت سیلاب برای منازل مسکونی حاشیه رودخانه ها جلوگیری خواهد کرد.
فرماندار تکاب گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه کیلومتر از رودخانه های روستاهای سبیل، کوسه پیری، نبی کندی و قینرجه پاکسازی و لایروبی شده است.
تکاب دارای 2 رودخانه اصلی در داخل شهر و چند رودخانه در حاشیه های شهر است که در زمان بارش های شدید سیلاب در آنها جاری می شود.
شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.