علیرضا بقالی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این افراد متخلف به دنبال انجام ماموریت های گسترده ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در سواحل شرق و جنوب شرقی ‌پارک ملی دریاچه ارومیه و با هدف شناسایی و جلوگیری از تخلف های صید و شکار دستگیر شدند.
وی افزود: 2 بهله پرنده شکاری لیل، 2 رشته تور زنده گیری و سایر ادوات شکار از این متخلفان کشف و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
وی ادامه داد: این افراد با روش کوخه نشینی که نوعی روش مرسوم و غیرانسانی در زنده گیری پرندگان شکاری است و در آن شخص متخلف با پنهان شدن در داخل چاله و استفاده از پرندگانی مانند قمری، کبوتر به عنوان طعمه سایر پرندگان شکاری مانند شاهین، بحری و دلیجه را به دام می اندازد، در صدد زنده گیری گونه های مختلف پرندگان شکاری بودند.
رییس اداره حفاطت محیط زیست میاندوآب گفت: مسیر انتقال پرندگان زنده گیری شده در بسیاری از موارد تا محل نهایی فروش آن که به طور معمول کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است، هزاران کیلومتر بوده و در طول این انتقال، ناخواسته آسیب های جدی به آنها وارد شده یا تلف می شوند.
به گزارش ایرنا، میاندوآب با داشتن منطقه تالابی سد انحرافی نوروزلو که با مساحت 1150 هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده جزو یکی از مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است به یکی از مناطق پرجاذبه گردشگری و محلی برای زیست انواع پرندگان آبزی تبدیل شده و بسیاری از سودجویان نیز بدون توجه به هشدارها در این منطقه اقدام به شکار می کنند.
شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
9871/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.