مختار خانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به کاربردهای روزافزون ظروف یکبار مصرف پلاستیکی، رعایت نکات بهداشتی و محیط زیستی توصیه شده از سوی کارشناسان برای سلامت مصرف کنندگان این ظروف اهمیت دارد.
وی ادامه داد: با فرارسیدن ایام محرم حجم زیادی از نذورات در ظروف پلاستیکی یکبار مصرف عرضه می شود و تماس این ظروف با غذای گرم و چرب خاصیت اسیدی و مواد سرطان زا ایجاد می کند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه نسبت به مشکلات رها کردن ظروف یکبار مصرف در این ایام در طبیعت هشدار داد و گفت: با توجه به حجم آب گرفتگی در معابر به دلیل ریختن ظروف یکبار مصرف در انهار، لازم است مساجد و تکایا نسبت به جمع آوری این ظروف پس از مصرف اقدام کنند.
خانی افزود: در تمامی نقاط شهر جعبه های جمع آوری پسماند توسط شهرداری نصب شده است و از شهروندان در خواست می شود به منظور حفظ زیبایی شهر از رها کردن ظروف در محل و انهار خودداری کنند.
وی از مسوولان هیات ها و دسته های عزاداری خواست در جمع آوری ظروف در محل توزیع نذورات نظارت لازم را اعمال کنند.
به گزارش ایرنا مردم آذربایجان غربی نیز همچون سایر ایرانیان نسبت به توزیع نذری در میان عزاداران در ایام ماه محرم اقدام می کنند؛ این نذری ها اغلب در ظرف های یکبار مصرف عرضه شده و بعد از مصرف در کوچه ها و خیابان ها رهاسازی می شود و چهره ای زشت به شهر می بخشد.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.