به گزارش ایرنا عبدالعظیم بهفر روز چهارشنبه در چهاردهمین گردهمایی مدیران نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی سراسر کشور در ارومیه افزود: سالانه 40 هزار تن مواد آرایشی توسط کارخانجات داخلی در کشور تولید می شود در حالی که نیاز بازار ایران 20 هزار تن است.
وی اضافه کرد: در بخش فرآورده های سلولزی مانند پوشک بچه نیز 10 برابر بیشتر از تقاضای بازار داخلی تولید وجود دارد و در این زمینه نیازی به واردات نیست.
وی با تاکید بر اینکه با محدود کردن واردات در این بخش ها زمینه ورود برندهای داخلی به بازار باید فراهم شود، گفت: با توجه به شرایط سخت تحریم ها باید تهدیدها به فرصت تبدیل شده و زمینه صادرات محصولات آرایشی و سلولزی مازاد کارخانجات داخلی با بهره گیری از مزیت مرزها فراهم شود.
بهفر افزود: به تمام واردکنندگان فرآورده های آرایشی تا پایان امسال برای راه اندازی نمایندگی محصولات وارداتی به کشور مهلت داده شده است تا از این طریق، پیگیر مسائل حقوقی، بهداشتی و کیفیت محصولات خود باشند.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن با نظارت ویژه بر واردات مواد آرایشی و بهداشتی از ورود فرآورده های بی کیفیت به کشور با جدیت جلوگیری می شود.
وی تاکید کرد: برای افزایش کیفیت فرآورده های آرایشی و بهداشتی و شوینده ها در داخل کشور نیز ارتباطی بین برندهای مختلف و کارخانه های داخلی ایجاد شده است تا علاوه بر ارتقای کیفیت، توان تولید و اشتغال را هم افزایش دهند.
به گزارش ایرنا چهاردهمین گردهمایی مدیران نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی سراسر کشور با حضور رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز/ چهارشنبه/ در ارومیه آغاز بکار کرد.
این گردهمایی به مدت 2 روز در ارومیه برگزار می شود و در آن مدیران نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی به بررسی برنامه ها و سیاست های سازمان غذا و دارو در حوزه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی می پردازند.
در این گردهمایی همچنین تفاهم نامه ساماندهی پروانه های غذایی سنتی استان و ارتقای سطح کیفی و امنیت غذایی سیب درختی بین دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و رییس سازمان غذا و دارو منعقد می شود؛ این گردهمایی فردا /پنجشنبه/ به کار خود پایان می دهد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.