امیر مسعود شهرام نیا روز سه شنبه در آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه افزود: برای کمک به ناشران و خروج از این وضعیت فعالیت کارخانه های داخلی مرتبط با نشر و کتاب باید بیشتر شود و زمینه مناسبی برای فعالیت ناشران و کتاب دوستان فراهم گردد.
وی به اهداف برگزاری نمایشگاه های استانی اشاره کرد و گفت: نمایشگاه های استانی سرانه مطالعه کتاب و کتابخوانی را افزایش می دهد و دسترسی آسان به کتاب و ایجاد شور و نشاط در جامعه را امکانپذیر می کند.
شهرام نیا اضافه کرد: بالا بردن تقاضا برای کتاب در عین توجه به کتابفروشی های محلی از اهداف دیگر نمایشگاه های استانی است چنانکه 9 کتابفروشی استانی کتاب های خود را در محل نمایشگاه کتاب ارومیه عرضه کرده اند.
وی افزود: تعداد عناوین کتاب های عرضه شده در نمایشگاه کتاب ارومیه 25 درصد افزایش نشان می دهد و بیش از 66 هزار عنوان کتاب دراین نمایشگاه عرضه شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم گفت: 264 ناشر از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور دارند و63 هزار و 550 عنوان کتاب در موضوعات مختلف به نمایش گذاشته شده است.
حجت الاسلام ناصر خدایاری افزود: نمایشگاه در سه سالن و 210 غرفه برگزار می شود و سالن های شماره یک و 2 شامل کتاب هایی با موضوعات عمومی، پزشکی، دانشگاهی، کشاورزی، کودک و نوجوان و هنر و سالن شماره سه نیز شامل غرفه های آموزشی، برنامه های جنبی اعم از ایستگاه نقاشی، نقد کتاب و رونمایی کتاب است.
وی اضافه کرد: کتاب های ناشران در سالن ها جهت سهولت بازدیدکنندگان و علاقه مندان موضوع بندی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: کتاب های نمایشگاه با تخفیف 30 درصدی و با خرید بن کارت های الکترونیکی از شعبه بانکی مستقر در نمایشگاه عرضه می شود.
نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مشکل اصلی ناشران استان کاغذ است، گفت: رفع این مشکل قیمت کتاب را نیز کاهش می دهد.
سید هادی بهادری، دیگر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز برپایی نمایشگاه های کتاب استانی را در ترویج فرهنگ کتابخوانی موثر دانست و گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در ایجاد شور و نشاط اجتماعی نیز موثر است.
به گزارش ایرنا، شانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه از 20 تا 25 شهریورماه در 2 نوبت از ساعت 9 تا 12 و 1٦ تا 21 در محل نمایشگاه های دایمی ارومیه پارک جنگلی دایر خواهد بود.
نقد کتاب، معرفی شخصیت ها، برپایی کارگاه های نقاشی، قصه گویی برای کودکان توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پرپایی غرفه دل در مورد بیان احساسات و عواطف و برپایی کارگاه های آموزشی از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه است.
شانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه با همکاری موسسه نمایشگاه های تهران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرمانداری، استانداری آذربایجان غربی و شهرداری ارومیه و همچنین انتظامی استان برگزار می شود.
پانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه سال گذشته از تاریخ ٢٨ شهریورماه تا سوم مهرماه با ٣٠ درصد تخفیف در محل سالن نمایشگاهی مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برگزار شده بود.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.