به گزارش ایرنا، سیدتقی کبیری روز دو شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این لایحه با پیشنهاد دولت در سال 1393 در دستور کار مجلس قرار گرفته و در سال 1394 مورد قبول نمایندگان واقع نشده بود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همین لایحه به صورت مجدد در سال 1395 وارد کمیسیون اقتصادی شد و با اضافه شدن قصر شیرین به مناطق آزاد، 8 منطقه آزاد و 12 منطقه ویژه اقتصادی در کشور به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
وی به غیرممکن بودن بحث ایجاد 2 منطقه آزاد در شمال استان اشاره کرد و گفت: بدین سبب ایجاد منطقه آزاد مستقل منفصل خوی مورد پیگیری قرار گرفت.
کبیری به محدودیت های ایجاد شده برای مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: در لایحه جدید، عبور و مرور خودروهای پلاک منطقه آزاد و همچنین واردات کالای همراه مسافر ممنوع است و تنها اهالی محدوده مناطق آزاد و فعالان اقتصادی منطقه آزاد مجاز به خرید خودروهای پلاک منطقه آزاد هستند.
نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از تصویب این لایحه توسط شورای نگهبان، فنس کشی و ایجاد دفتر نمایندگی منطقه آزاد ماکو در خوی آغاز می‌شود و این پروسه نیازمند یک زمان معین برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است.
به گزارش ایرنا مرز رازی، جاده اتصال مرز به بخش های شهرک های صنعتی خوی و ناحیه ایواوغلی، نیروگاه سیکل ترکیبی، ریل راه آهن و فرودگاه خوی از مهمترین بخش های الحاق خوی به منطقه آزاد ماکو محسوب می شود.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.