محمد معروفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته نیز بیش از 14 میلیون متر مکعب آب تصفیه خانه مهاباد به دریاچه ارومیه انتقال داده شده بود.
وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب مهاباد مکلف شده تا پایان سال، پنج میلیون مترمکعب فاضلاب تصفیه شده را به سمت این دریاچه سرازیر کند.
وی اضافه کرد: اسفند سال گذشته نیز 12 میلیون متر مکعب آب پشت سد مهاباد برای تامین نیازهای زیست محیطی به دریاچه ارومیه رها شد.
به گزارش ایرنا، سالانه ۱۰۵ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده فاضلاب های آذربایجان غربی به سمت دریاچه ارومیه سرازیر می شود.
شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی موظف است در قالب مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه پساب تصفیه شده فاضلاب ۱۲ شهر را به سمت این دریاچه سرازیر کند.
تا قبل از تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه، کل حجم فاضلاب تولید شده در شهرستان‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه تقریباً ۲۳۵ میلیون مترمکعب بوده است.
تصفیه‌خانه‌های موجود در این شهرستان‌ها نیز تقریباً ۱۵۰ میلیون مترمکعب از این فاضلاب را تصفیه می‌کردند و مابقی بدون تصفیه در طبیعت رها می‌شد.
دریاچه ارومیه در قالب طرح های ستاد احیا قرار است ظرف مدت 10 سال/ از سال 1394/ به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه 1380 شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین المللی تا سال 2015 میلادی حدود 80 درصد از مساحت آن خشک شد.
شرکت آب و فاضلاب شهری مهاباد دارای 47 هزار مشترک آب و 45 هزار مشترک فاضلاب است.
9903/3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.