امام جمعه سلماس گفت: امر به معروف و نهی از منکر تضمین کننده حیات طیبه در نظام اسلامی است و از همین رو مسئولین کشور باید در جهت فراهم نمودن اسباب خیر و نیکی در بین مردم و دور نمودن انها از شر دنیا و اخرت گام بردارند .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید محمد موسوی در خطبه های این هفته نماز جمعه سلماس با تسلیت پیشاپیش فرارسیدن ایام محرم و عزاداری حضرت اباعبدلله الحسین(ع) و یاران باوفایش گفت: قیام عاشورا رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود و قیامی برای احیای اسلام ناب محمدی در ان زمان بود چرا که با خون امام حسین و یارانش شجره طیبه اسلام جان دوباره گرفت .

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: آموزه های ماه محرم نقشه راهی است که در طول تاریخ همواره نشاندهنده پیروزی حق بر باطل حتی با سرهای به روی نیزه رفته است .

وی با اشاره به الگوگیری رزمندگان دفاع مقدس از نهضت تاریخی امام حسین (ع)  گفت: رزمندگان اسلام در 8سال جنگ تحمیلی به این دلیل پیروز شدند که از امام خود اموخته بودند در میدان نبرد از تعداد انبوه دشمن، هراس نداشته باشند و در راه حق مقاومت و پایداری کنند و شهادت را وسیله ای برای کسب رضای الهی تلقی کنند .

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر تضمین کننده حیات طیبه در نظام اسلامی است و از همین رو مسئولین کشور باید در جهت فراهم نمودن اسباب امورات خیر و نیکی در بین مردم و دور نمودن انها از شر دنیا و اخرت گام بردارند .

خطیب جمعه سلماس درخصوص عواقب ترک امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: اگر در جامعه ای تشویق به نیکی و هشدار از بدی ها وجود نداشته باشد، فاسدان و ظالمان بر ملت مسلط خواهند شد و نتیجه ان چیزی جز زوال جامعه از ارزشهای اخلاقی و گام نهادن در مسیر وابستگی و ظلم و فساد نخواهد بود .

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم و اوضاع ناخوشایند اقتصادی خانواده ها خاطرنشان کرد: انتظار مقام معظم رهبری و مردم از مسئولین نظام و دولت تلاش شبانه روزی در راستای حل مشکلات اقتصادی کشور و مردم است که این روزها همه را به زحمت و فشار انداخته است .



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.