امیر شجاع زاده روز جمعه در همایش مسوولان برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ارومیه افزود: همه ساله این همایش معنوی با حضور نوزادان، کودکان و مادران آنها همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار می شود و امسال نیز تمهیدات لازم برای این کار در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: سال گذشته این همایش در 50 نقطه آذربایجان غربی برگزار شد و امسال 10 نقطه دیگر به این تعداد اضافه شده است.
وی بیان کرد: برای نوزادان حاضر در این مراسم 15 هزار دست لباس سبز به همراه پیشانی بند 'یا صاحب الزمان (عج)' تهیه شده که روز جمعه هفته آینده در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.
دبیر مجمع حضرت علی اصغر (ع) در آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در حدود پنج هزار و 300 نقطه کشور و دیگر کشورهای جهان بیان کرد: این همایش علاوه بر ایران اسلامی در بسیاری از کشورهای مسلمان و حتی آمریکایی و اروپایی برگزار می شود و مشتاقان زیادی در آن حضور می یابند.
به گزارش ایرنا، آیین شیرخوارگان حسینی در چند سال گذشته به طور منظم در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود که همه ساله استقبال زیادی از این مراسم می شود.
حضرت علی اصغر (ع) فرزند شش ماهه حضرت امام حسین (ع) در روز عاشورای سال 61 میلادی به دست حرمله یکی از سپاهیان عمربن سعد به شهادت رسید.
این در حالی بود که امام حسین (ع)، این فرزند شش ماهه خود را برای طلب آب و سیراب کردن به میدان نبرد آورده بود.
در روز عاشورای سال 61 میلادی سپاهیان اموی به سرکردگی عمر بن سعد، امام حسین (ع) و 72 یار باوفای آن حضرت را به شهادت رساندند.
همزمان با آغاز محرم امسال از سه شنبه هفته آینده، عزاداری های مردم آذربایجان غربی نیز آغاز می شود.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.