یحیی بهاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه سهمیه باشگاه ماشین سازی در لیگ دسته یک کشور به تیم فوتبال 90 ارومیه واگذار شده است، افزود: همه بدهی های باشگاه سابق تبریز نیز بر تیم 90 ارومیه تحمیل شده است و پرداخت 2 میلیارد و 600 میلیون ریال به سرمربی سابق تیم ماشین سازی نیز از جمله این بدهی ها به شمار می رود.
وی بیان کرد: وحید امیری سرمربی سابق تیم ماشین سازی شکایتی مبنی بر طلبکار بودن از این باشگاه به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال و این کمیته نیز باشگاه 90 ارومیه را به پرداخت این بدهی تا چند روز آینده ملزم کرده است.
وی با اشاره به اینکه برای حل این مشکل یک هفته از سرمربی تیم ماشین سازی مهلت گرفته شده است، افزود: یک فقره چک شخصی به این سرمربی امانت داده شده است که مهلت مقرر آن چند روز دیگر تمام می شود.
مدیر تیم فوتبال 90 ارومیه اضافه کرد: تیم فوتبال 90 ارومیه در صورت وصول نشدن این چک اجازه حضور در مسابقات لیگ دسته یک را پیدا نمی کند.
بهاری از مسوولان استان درخواست کرد تا برای حل این مشکل با باشگاه 90 ارومیه همکاری کنند تا تنها سهمیه فوتبال آذربایجان غربی و شهر ارومیه که پس از 30 سال تلاش به دست آمده است، به این راحتی از دست نرود.
وی با اشاره به اینکه این تیم در هفته چهارم رقابت های لیگ دسته یک باشگاه های کشور یکشنبه آینده به مصاف شهرداری تبریز می رود، افزود: پرداخت نشدن این بدهی به حذف تیم فوتبال 90 از لیگ دسته یک و سقوط به لیگ دسته سه منجر می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی پس از 30 سال کش و قوس فراوان صاحب امتیاز لیگ دسته یک شده است و برای بقا به حمایت همه جانبه مسوولان نیاز دارد.
به گزارش ایرنا نخستین باشگاه ورزشی ارومیه قبل از انقلاب اسلامی با نام استقلال (تاج سابق) فعالیت خود را آغاز کرد و بعد از آن تیم های آشور، آرارات، صنعت نفت و مدرن اسپرت نیز وارد عرصه شدند؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تیم آذریجان غربی برای اولین بار در مسابقات منطقه ای با حضور تیم های همدان، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی شرکت کرد.
در سال 1368 تیم پاکدیس ارومیه با کسب مقام قهرمانی زیرگروه کشور شد و به لیگ دسته یک راه یافت؛ این تیم حضور پر قدرتی در رقابت های دسته یک داشت و در بازی های رفت توانست نایب قهرمان نیم فصل شود ولی در دور برگشت مسابقات با توجه به حضور تیم هایی همچون استقلال تهران، دارایی تهران، صنعت نفت آبادان، ماشین سازی تبریز و اصفهان در مکان هشتم جدول رده بندی جای گرفت.
1369 سال تلخی برای فوتبال استان بود و بروز اختلاف هایی در سطح مدیریتی باعث شد تا مربیان و سرپرستان تیم از سمت خود کناره گیری کنند و بر اثر همین اختلاف ها تیم آذربایجان غربی با تزلزل و مشکلات زیادی روبرو شود و به زیر گروه سقوط کرد.
امسال پس از گذشت سه دهه بار دیگر با حضور تیم 90 ارومیه در لیگ دسته یک کشور، فوتبال ارومیه جان تازه ای به خود گرفته ولی این تیم برای بقا در جام آزادگان نیازمند حمایت همه جانبه مسوولان آذربایجان غربی است.
7156/7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.