جعفر صادق اسکندری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از عمده ترین عوامل موثر بر افزایش قیمت ها، احتکار کالاهای اساسی است و همه دستگاه های ذیربط باید در این رابطه وارد عمل شوند.
وی با اشاره به اینکه برخورد همه جانبه با محتکران کالاهای اساسی از وظایف ذاتی این سازمان بوده و کالای پرمصرف و حساس به اندازه کافی در انبارها و مراکز ذخیره موجود است، ادامه داد: برخی از سوداگران و سودجویان با احتکار کالاهای اساسی و ایجاد جو روانی در صف دشمنان ملت قرار دارند.
وی اضافه کرد: کارشناسان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، نیروهای انتظامی و بسیج به اتفاق بازرسان سازمان سازمان صنعت، معدن و تجارت و سربازان گمنام امام زمان(عج) در دستگاه امنیتی به صورت مستمر در حال رصد بازار هستند و با متخلفان به قید فوریت و با جدیت به صورت قانونی برخورد می کنند.
اسکندری گفت: کالاهای مشمول احتکار به تمامی اتحادیه های زیرمجموعه اطلاع رسانی شده است و تمامی انبارهای سطح استان با نصب تابلوی سردرب ورودی در معرض دید عموم قرار می گیرند.
وی افزود: کسانی که تابلوی سر درب انبارهایشان را نصب نکنند، همچون احتکار کنندگان مورد برخورد قانونی قرار می گیرند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: افزایش نظارت ها و تشکیل کمیته ویژه مبارزه با قاچاق و احتکار کالا از جمله گام های اساسی در برخورد با سودجویان، محتکران و تنظیم بازار کالاهای اساسی در این برهه از زمان است.
وی اضافه کرد: با عنایت به پیدایش هیجانات کاذب و مقطعی بازار، مردم با فرهنگ در این استان با درک شرایط خاص از خرید اقلام غیر ضروری و احتکار خانگی پرهیز کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و احتکار به صورت شبانه روزی با شماره تلفن 124 بازرسی و نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت تماس حاصل کنند.
6009/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.