نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس گفت: از تصویب لایحه تشکیل منطقه ویژه اقتصادی تکاب در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تکاب، همایون هاشمی نماینده میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس‌شورای اسلامی از تصویب منطقه ویژه اقتصادی تکاب در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس، با اکثریت آرا خبر داد.

 هاشمی گفت: جلسه روز یکشنبه ٧ مردادماه کمیسیون اقتصادی مجلس جهت بررسی لایحه مناطق ویژه اقتصادی برگزار شد و منطقه ویژه اقتصادی تکاب با آرای اعضا تصویب و به لایحه مذکور الحاق شد تا جهت تصویب نهایی به صحن علنی ارسال شود.

 وی افزود: براساس تصویب این لایحه ایجاد 8 منطقه آزاد تجاری و صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی در استان آذربایجان‌غربی شامل، اشنویه، بوکان، خوی،کشاورزی چایپاره، مهاباد، پیرانشهر، سردشت، تکاب، نقده، چالدران در کمیسیون اقتصادی مجلس مصوب شدند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب تاکید کرد: با تبدیل شدن تکاب به منطقه ویژه اقتصادی به ویژه در جنوب استان این شهرها می توانند مکمل هم باشند و باعث رونق منطقه و استان شوند.

Homayonhashemi

وی در خصوص ویژگی های منطقه ویژه اقتصادی اظهار داشت: در یک منطقه ویژه اقتصادی صادرات محصولات مختلف اعم از کشاورزی، صنعتی و معدنی دارای مشوق صادراتی هستند و واردات محصولات مختلف بر اساس نیاز کشور نیز معاف از عوارض و مالیات خواهند بود. این روند سبب ایجاد اشتغال و شکل‌گیری بازار فروش مناسب برای کالای ایرانی می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.