بهروز جلالی روز پنجشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی دبیران انجمن های ادبی آذربایجان غربی افزود: ما با تمام توان درکنار انجمن های ادبی که طرح های بزرگ و برتر ارائه می دهند، ایستاده و از آنان پشتیبانی می کنیم.
وی ادامه داد: هماهنگ کردن انجمن های ادبی برای اجرای برنامه های ملی و بین المللی دیگر اولویت بنیاد شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
معاون فرهنگی بنیاد شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اعطای شناسه به انجمن های ادبی گفت: از بین یکهزار و 30 انجمن ادبی که در سامانه امور انجمن های ادبی کشور ثبت نام کرده، پس از طی چهار جلسه بررسی و تصمیم گیری برای 400 انجمن ادبی شناسه صادر شده است.
وی در خصوص بودجه اختصاص یافته به انجمن های ادبی گفت: تا پیش از امسال بودجه ای برای انجمن های ادبی تعیین نشده بود و درسال جاری بین 15 تا 20 میلیارد ریال اعتبار به این بخش اختصاص یافته که امیدواریم حداقل 50 درصد این بودجه تخصیص یابد.
وی از راه اندازی خانه انجمن های ادبی خبر داد و افزود: کارگروه ایجاد خانه انجمن های ادبی با تاسیس یک هیات موسس متشکل از 30 ادیب دارای انجمن ادبی و باسابقه کشور تشکیل شد.
جلالی افزود: خانه انجمن های ادبی همانند خانه سینما، تئاتر و موسیقی خواهد بود.
به گزارش ایرنا، انجمن های ادبی قدمتی 80 ساله درایران دارد و نخستین انجمن ادبی در اصفهان فعالیتش را آغاز کرده است وآذربایجان غربی دارای 50 انجمن ادبی است که از جمله آنها تشنه رود، کلک خیال، نار، فرهنگ سلدوز، نیمتاج سلماسی و زبان نواست.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.