به گزارش ایرنا، رضا حسینی عصر روز چهارشنبه در همایش اقتصادی خوی افزود: مقدمات تبدیل خوی به قطب نساحی فراهم شده و در 2 ماه آینده این اتفاق اقتصادی و توسعه ای در این شهرستان انجام می گیرد.
وی به هم مرزبودن آذربایجان غربی با سه کشورخارجی اشاره کرد و ادامه داد: امروزه مرز، عامل توسعه است و وجود یک پنجم پایانه های کشور در این استان و مرز رازی در خوی، بر اهمیت این شهرستان در حوزه توسعه مرزی افزوده اس.
وی بیان کرد: برنامه ریزی های لازم برای اتمام عملیات عمرانی در مرز رازی انجام شده تا بهره برداری سریع تر از آن صورت گیرد.
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی، این استان و شهرستان خوی را از قطب های تولیدات کشاورزی عنوان کرد و گفت: تولید سالانه 6 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی مزیتی بزرگ در ایجاد بسترهای تولید و توسعه در این خطه از کشور است.
حسینی افزود: 10 درصد معادن ایران در آذربایجان غربی واقع شده و خوی نیز در حوزه معادن سنگ های تزئینی و سیلیس دارای پتانسیل بالایی هست که باید مورد توجه سرمایه گذاران قرار بگیرد.
به گزارش ایرنا همایش اقتصادی خوی در حاشیه همایش بین المللی شمس و مولانا با هدف معرفی پتانسیل های اقتصادی و سرمایه گذاری این شهرستان بزگزار شد.
خوی در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.