به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از روحانیان شیعه و سنی و مسوولان نوشین شهر افزود: مسئله امامت و ولایت می تواند به یکی از محورهای وحدت تشیع و اهل سنت تبدیل شود و تمامی مسلمانان اعم از شیعه و سنی به محبت و مودت اهل بیت اذعان دارند.
وی اضافه کرد: محبت اهل بیت می تواند در بین شیعه و سنی انسجام بیشتری ایجاد کند و این ایام برای اهل سنت و تشیع که محبت اهل بیت در قلوب پیروان هر2 فرقه وجود دارد، عید است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: وحدت و صمیمیت در مسوولان شهرستانی نسبت به مراکز استان ها بیشتر است و باید این صمیمیت و وحدت با برگزاری جلسات هم اندیشی تقویت شود.
وی ادامه داد: نبی مکرم اسلام در اواخر عمر مکلف به ابلاغ امامت و ولایت حضرت علی (ع) شدند و اگر غدیر از تاریخ اسلام حذف شود، دین اسلام دین ناقصی می شود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: غدیر مسئله پر اهمیتی است و در آن روز ابلاغ دین به اتمام و اکمال رسید.
به گزارش ایرنا، واقعه غدیراز مهمترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در 18 ذی‌الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیر خم، امام علی(ع) را ولی و جانشین خود معرفی کردند؛ در این روز مسلمانان صیغه اخوت جاری می کنند.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.