بە گزارش ایرنا، 'نژاد جهانی' روز چهارشنبه در نشست مسوولان شهرستانی با فعالان سیاسی – اجتماعی و سازمان های مردم نهاد که در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: در شرایط کنونی هدایتی سازمان یافته برای تصرف جنگل و زمین خواری در شهرستان وجود ندارد و استراتژی مدیریت شهرستان این است که برخی از سرمایه ها را نیز برگرداند.
فرماندار سردشت بیان کرد: برای برخی از مناطق جنگلی که در گذشته کلنگ ساخت و ساز آن با حضور مسوولان به زمین زده شده بود، حکم محکومیت و سند آن هم به نفع اراضی ملی صادر شده است.
وی گفت: فعالان مدنی، معتمدان و ریش سفیدان بایستی در این خصوص ورود پیدا کرده و با فراگیر کردن فرهنگ نفی آسیب به اراضی ملی، طبیعت سبز شهرستان را به نسل های آینده انتقال دهند.
جهانی فعالان مدنی شهرستان را به تشکیل سازمان های مردم نهاد در زمینه های مورد نیاز جامعه تشویق کرد و گفت: در سال گذشته بیشترین مجوز سازمان مردم نهاد نسبت به دوره های گذشته از سوی فرمانداری صادر شده است و در این راستا محدودیتی وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه تنها یک دفتر رسمیی حزب در شهرستان فعال است، اظهار داشت: نمی گویم حزب ایجاد کنید اما می توانید در قالب فرصت و ظرفیت احزاب کشور ورود پیدا کرده و نسبت به تشکیل جلسات و نشست های سیاسی در راستای رفع بسیاری موانع و مشکلات اجتماعی گام بردارید.
وی در رابطه با بخش گردشگری شهرستان گفت: در این حوزه برنامه های بلندمدتی ترسیم شده و حتی نمایه شهرستانی به 'سردشت، نگین سبز غرب کشور' تبدیل و با مکاتبات انجام شده بودجه ای هم در این خصوص در بودجه سال جاری گنجانده شده است.
فرماندار سردشت با بیان اینکه طرح مطالعات جامع گردشگری در حاشیه سد سردشت در حال بررسی و انجام است، گفت: گردشگری سد سردشت به نوعی از شهرستان گرفته شده و به دنبال اصلاحات و راهکارهایی در این خصوص هستیم.
وی انتقادها در خصوص وضعیت کنونی شهرداری شهر سردشت را به حق دانست و گفت: سالهاست که حسابرسی شهرداری این شهر انجام نشده یا حتی در آن تبانی هم شده است؛ در حالی که منشا بسیاری از مشکلات تنها در یک مقطع از زمان رخ داده است اما کسانی هستند که باز هم در مقام دفاع از عملکرد آنان بر می آیند.
وی با توصیه به شوراهای اسلامی دوره پنجم شهر سردشت گفت: شوراها برآیند رای مردم هستند و اگرچه در بسیاری موارد مظلوم واقع شده اند اما هنوز تیمی رفتار نمی کنند و در وضعیت کنونی که شهرداری با آن مواجه است باید طوری عمل کنند که وجهه اجتماعی و منزلت شغلی را حفظ کنند و عملکردشان زیر سوال نرود.
به گزارش ایرنا نشست سیاسی – اجتماعی مسوولان شهرستان سردشت با فعالان مدنی، سیاسی، اجتماعی و سازمان های مردم نهاد به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد.
در این نشست موارد و‌ مطالباتی در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و عمرانی از سوی فعالیا سیاسی و اجتماعی شهرستان مطرح و در ادامه مسوولان شهرستانی هر کدام به سوالات مطرح شده در حوزه کاری خود پاسخ دادند و تنگناها، مشکلات و خدمات انجام گرفته را تشریح کردند.
فرماندار سردشت نیز پس از استماع مطالبات، نظرات و دیدگاه حاضران به تفکیک در خصوص موارد مطرح شده توضیحاتی ارائه کرد.
این نشست پس از پنج ساعت بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل اصلی شهرستان به کار خود پایان داد و از سوی فرماندار سردشت نوجوانی به نام 'پرهام رحمانی' به خاطر بیان جسورانه مطالبه ها و دغدغه های همسن و سالانش مورد تجلیل قرار گرفت.
7562/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.