به گزارش ایرنا، اکبر فتحی امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه 24 هزار تن گندم نیز بصورت بذر خریداری شده است، افزود: پیش بینی می شود میزان خرید گندم در سال جاری به 600 هزار تن افزایش یابد و رکورد خرید گندم امسال شکسته شود.
وی اظهار داشت: با توجه به این که کشاورزی فعالیتی است که بعد از عملیات برداشت باید برای فصل کاشت تمهیدات لازم اندیشیده شود، از نظر تامین نهاده های کشاورزی برای فصل کاشت هیچگونه مشکلی وجود ندارد.
فتحی افزود: به رغم اینکه قیمت نهاده های کشاورزی در پتروشیمی افزایش یافته است، خوشبختانه با هماهنگی و مصوبه هیات دولت امسال، در عرضه کود با افزایش نرخ مواجه نیستیم و کود مورد نیاز کشاورزان با قیمت مصوب سال 96 در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.
وی از واریز 50 درصد وجه گندم خریداری شده از کشاورزان به حساب آنها خبر داد و گفت: مقرر شد 50 درصد مابقی نیز در یک ماه آینده به حساب های مربوطه واریز گردد.
فتحی خاطرنشان کرد: باید با فعالیت مستمر و با استفاده از علوم دانش بنیان قیمت تمام شده تولید را کاهش دهیم چرا که فعالیت های دولت در تامین ارز چهار هزار و 200 تومانی برای واردات نهاده های کشاورزی و کالاهای اساسی نیز در این راستا است.
وی ادامه داد: باید تشکل های کشاورزی در عرضه مستقیم کالاهای اساسی ورود کنند که در این حالت رضایت مندی مردم حاصل می شود و سازمان فرصتی فراهم کرده تا اتحادیه های کشاورزان در این خصوص راساً عمل نمایند.
رئیس جهادکشاورزی استان با تاکید بر این که باید سیستم های نظارتی و کنترلی وظایف قانونی خود را به درستی انجام دهند، افزود: به لطف خدا در تولید مواد غذایی و کالاهای اساسی با مشکلی مواجه نیستیم.
به گزارش ایرنا، کسب رتبه نخست جذب اعتبار مکانیزاسیون کشاورزی در سال های 92 تا 95،اجرای طرح پهنه بندی مروجین کشاورزی و افزایش تولید گندم به 850 هزار تن در سال 95 از دستاوردهای بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در سال های فعالیت دولت تدبیر و امید است.
مساحت کل اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی یک میلیون و 222 هزار هکتار است که از این میزان 805 هزار هکتار اراضی زیر کشت دیم و 294هزار هکتار نیز اراضی زیر کشت آبی است.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.