به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم روز سه شنبه در همایش شاه حسین گویان تبریز در بیت امام جمعه افزود: حضور عزاداران سید و سالار شهیدان در خیابان های شهرها، آرمان نهضت خونین کربلا را در یادها زنده نگه می دارد.
وی اظهار داشت: حرکت خودجوش هیات های عزاداری حسینی بدون هیچ تبلیغی از سوی دل‌های آگاه و عاشقان اهل بیت و امام حسین(ع)، اهداف نهضت عاشورا برای مقابله با ظلم و استبداد را در جامعه تبیین می‌کند.
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه این حرکت‌های معنوی در راستای تبلیغ دین اسلام انجام می شود، یادآوری کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان باید با آگاهی و بصیرت و در نهایت سادگی انجام شود.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه تکریم و تعظیم شعائر دینی کمک به دین و تبلیغ دین الهی است، ادامه داد: به برکت حاکمیت نظام اسلامی و در راستای حرکت خودجوش مردمی در ایام ماه محرم، در کوچه پس کوچه‌های شهر طنین نوای یاحسین و یا ابوالفضل شنیده می‌‎شود.
وی گفت: شبکه‌های ماهواره ای متعدد و شبکه های اجتماعی گسترده با هزینه‌های بسیاری می‌خواهند با عنوان عزاداری برای امام حسین(ع) حرکت‌های خودجوش مردمی در ایام محرم را وارونه جلوه دهند.
امام جمعه تبریز اظهار داشت: قمه زنی از کارهایی است که تشیع انگلیسی تلاش می کند با ترویج آن، شیعیان پیرو اهل بیت(ع) را خشونت طلب معرفی کند.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: دشمنان می‌خواهند با نام عزاداری امام حسین(ع) برنامه‌هایی را طراحی و اجرا کنند که در برابر آرمان‌های نظام و انقلاب بایستند اما با هوشیاری هیات های مذهبی و حسینی این حرکات مذبوحانه محقق نخواهد شد.
وی گفت: در کنار برپایی مراسم‌های عزاداری، توجه به فرهنگ و آداب دینی نیز امری ضروری است و در هیات‌های حسینی باید از روحانیان، اساتید و کارشناسان مذهبی برای آموزش و تبیین آموزه‌های دینی و قرآنی استفاده شود.
حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اخلاص در عزاداری‌ها از عاشقان سید و سالار شهیدان خواست با نام و نیت الهی در عزاداری ها حاضر شوند و با خلوص نیت نام مبارک ائمه معصومان را بر زبان جاری کنند.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.