رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به این‌که ورزش و مسابقات ورزشی ارتباط موثری را با علم دارد، گفت: باید تمام تلاش خود را برای پیروزی به کار گرفته و نتیجه حاصل را با بردباری پذیرفته تا پهلوانی را به مرحله ظهور برسانیم.
 به گزارش ایسنا،منطقه آذربایجان شرقی، محمد حسین صومی در سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تبریز، اظهار کرد: خوشحالیم که در دولت تدبیر و امید برای دومین بار بزرگترین المپیاد ورزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی پسران در تبریز برگزار می شود.
وی ادامه داد: تبریز از قدمت تاریخی بسیار بالایی برخوردار است؛ به طوری‌که دانشگاه ربع رشیدی در سال ۱۲۹۹ به عنوان اولین دانشگاه جهان اسلام در این شهر بنیان‌گذار شده و از سویی دومین دارالفنون نیز در تبریز تاسیس شده است.   وی ادامه داد: دانشکده پرستاری و مامائی تبریز، یکی از دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز بوده که سابقه تاسیس آن به سال‌های بعد از مشروطیت می رسد و نه تنها نخستین مدرسه‌ی عالی در این زمینه است که در ایران بنیاد یافته بلکه دوره دکترای پرستاری نیز اولین بار در این دانشکده آغاز به فعالیت کرده است.
وی با بیان این‌که در طول تاریخ در تبریز برای علم توجه زیادی شده است، اضافه کرد: همچنین این دانشگاه در سال ۱۳۲۶ به عنوان دومین دانشگاه قدیمی ایران پس از دانشگاه تهران، بنیان گذاشته شده به طوری‌که دانشگاه تبریز بزرگ‌ترین مرکز علمی در شمال غرب ایران می‌باشد.
وی بیان کرد: دوران دانشجویی چهار تا هفت ساله به پایان خواهد رسید ولی بهترین زمان برای تبدیل استعداد برتر دانشجویی به نخبه‌ای در این زمان اتفاق خواهد افتاد؛ از این رو انتظار می رود در کنار تحصیل به تقویت جسم، روح و روان توجه زیادی داشته باشید.

    
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.