به گزارش ایرنا، در آیین اختتامیه این جشنواره که با حضور سیدمحمدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبریز برگزار شد، در رشته‌ نگارگری ‌'محمدرضا پارسا' از قم به عنوان نفر برگزیده و 'فاطمه آیهن' از خوزستان و 'حدیثه حیدری' از قزوین به عنوان نفرات شایسته تقدیر معرفی شدند.
در رشته‌ تصویرسازی، 'فاطمه باقری‌هفشجانی' از چهارمحال و بختیاری به عنوان نفر برگزیده و صدیقه ادراکی از گیلان، یاسمن خوشه‌چرخ' از فارس و مرضیه‌ شاکراردکانی از یزد به عنوان نفرات شایسته‌ تقدیر شناخته شدند.
در رشته‌ خوشنویسی، 'امیرعباس نصیری' از تهران به عنوان نفر برگزیده و 'ایمان حمیدی' از قزوین، ' فرنود محمدی' از اصفهان و 'مسعود نظری‌نژاد' از خوزستان به عنوان نفرات شایسته‌ی تقدیر معرفی شدند.
در رشته‌ عکاسی،‌'ساجد حق‌شناس' از کردستان یه عنوان نفر برگزیده و 'محمد بقال‌اصغری' از آذربایجان‌شرقی و 'مهرداد فتحی' از زنجان به عنوان نفرات شایسته‌ تقدیر معرفی شدند.
در رشته‌ کاریکاتور،‌ 'محسن فرخی‌جمادی' از اردبیل به عنوان نفر برگزیده و 'فاطمه افشار' از تهران و 'محمد راعی' از اصفهان به عنوان نفرات شایسته‌ تقدیر شناخته شدند.
در رشته‌ مجسمه‌سازی نیز، 'زینب الماسی' از البرز به عنوان نفر برگزیده و 'سارا تهرانی‌نیا' از تهران و 'امیر جنگی' از خراسان رضوی به عنوان نفرات شایسته‌ تقدیر معرفی شدند.
در رشته‌ طراحی، 'دلنیا روان‌خواه'‌ از البرز به عنوان نفر برگزیده و 'حسام‌الدین جوادزاده' از خراسان شمالی، 'سینا ضیایی' از آذربایجان‌شرقی و 'فاطمه عرب‌بیگی' از اصفهان به عنوان نفرات شایسته تقدیر شناخته شدند.
مچنین در رشته‌ گرافیک، 'حامد بقال‌بهتاش' از آذربایجان‌شرقی به عنوان نفر برگزیده و 'سرور تنهایی' از گلستان، 'محمدجواد گودرزی' از مرکزی و 'کیانا سمیعی' از تهران به عنوان نفرات شایسته‌ِ تقدیر شناخته شدند.
در رشته‌ نقاشی نیز 'مجتبی خسروی' از تهران' به عنوان نفر برگزیده و 'علی بهرامی' از تهران و 'محمدرضا نبی' از اصفهان به عنوان نفرات شایسته‌ تقدیر معرفی شدند.
به این جشنواره ٨٧٨ نفر با ٣٩٨٢ اثر از سراسر کشور رسیده بود که ١٢٣ نفر از تهران، ٩٠ نفر از اصفهان، ٨٦ نفر از آذربایجان‌شرقی، ٧٢ نفر از از فارس و ٥٩ نفر از خراسان رضوی بیشترین شرکت کنندگان را داشتند.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در آئین اختتامیه این جشنواره، سرمایه سترگ انسانی را چراغ روشنای فردای ایران، عنوان کرد.
'سیدمحمدمجتبی حسینی' اظهار داشت: وقت آن است که به هویت یکپارچه و دلپذیری که مای تاریخی را به مای امروزی رسانده است بیشتر از همیشه و هر زمان توجه کنیم و بدانیم برای به امروز رسیدن همه با هم از چه راه طولانی گذر کردیم.
وی افزود: امروز به هنرمندان و آثار آن ها می بالیم، استعداد و استطاعت جوانان در عرصه هنر ایران زمین امری هویدا است و لازم است این جوانان نوآور به جای دریغ خوردن با غرور و انصاف شرایط خود را طی مسیر پیش آمده خود بررسی کنند.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، تاکید کرد: سرمایه سترگ انسانی ایران همواره چراغ روشنایی برای فردای ایران است، کافی است برای پی بردن به این موضوع به دستاورد های چهار دهه گذشته نگاه و به نتیجه شگفت انگیز آن پی ببریم.
حسینی خاطرنشان کرد: جشنواره هنرهای تجسمی امتیاز ویژه ای در مقایسه با سایر جشنواره‌ها دارد و آن قرعه برندگی در فال یک یک شرکت کنندگان است و رمز آن را زمان در گوش هنرمندانش نجوا خواهد کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی هم خلاقیت و نوآوری جوانان را طراوت بخش این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی کشور دانست.
“محمد محمدپور” در آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان، ضمن قدردانی از زحمات اساتید و جوانان هنرمند طی چهار روز برگزاری این جشنواره، اظهار داشت: در سالی که تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده، شاهد برگزاری رویداد بزرگ و مهمی در عرصه هنر کشور هستیم و این امر نشان دهنده‌ ظرفیت بالای تبریز برای میزبانی رویدادهای هنری است.
وی گفت:‌ رسالت هنر تبیین عینی و ایجاد رشد و کمال برای جوامع انسانی است و غیر این معنی از حیطه هنر خارج است، هنر کلید فهم زندگی است و هنرمند با قدرتش و خلاقیتی که دارد در جامعه تغییر ایجاد می کند; تغییری در راستای معنا و مفهومی که هنرمند آن را به سختی یافته است و هنرمند توانا کسی است که تاثیر می گیرد و تاثیر می گذارد .

وی افزود:‌ یکی از مهمترین تاثیرات هنرهای تجسمی بر جامعه، خلق آثاری است که مخاطب را به فکر وادار کند و نگاه مردم را به سمتی سوق دهد که حساستر قدم بردارند و نسبت به سلامت جامعه احساس مسولیت کنند.
وی از حضور اساتید برجسته هنری کشور به جهت حضور در این رویداد، تقدیر کرد و گفت: اساتید بزرگوار و برجسته کشور که محل اتکای ما در عرصه فرهنگ و هنر هستند در این رویداد کنار ما بوده و در راستای کسب موفقیت و تجربه های عمیق تر جوانان یاری گر آنان بودند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، افزود: شرکت کنندگان جوان این رویداد از سراسر ایران بزرگ گردهم آمدند و خلاقیت های خود را به عرضه گذاشتند، بدون شک طراوت ذهن و فکر جوانان روند این رویداد را قوت بخشید.
محمدپور در پایان با اشاره به اینکه نوآوری و خلاقیت آثار هنرمندان این دوره، فرآیند داوری را سخت کرده بود، ادامه داد: هنرمندان جوان با کارهای خلاق خود این جشنواره را به رویداد عظیم هنری کشور تبدیل کردند و داوری را برای اساتید و داوران سخت تر کردند، زیراکه آثار ارائه شده از کیفیت بالایی برخوردار بودند.
بر اساس این گزارش همزمان با آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان، پنج استاد برجسته‌ی حوزه‌ی هنرهای تجسمی در تبریر شامل استاد علی دائم‌امید، ‌استاد مسعود ستارزاده، استاد کیومرث کیاست،‌ استاد محمدحسن رضازاد و رحیم عظیمی تجلیل شد.
آیین افتتاح این جشنواره با گلباران مزار استاد شهریار در مقبره الشعرای تبریز آغاز و کارگاه های آن با حضور اساتید بنام هنرهای تجسمی در هنرستان میرک تبریز برگزار شد.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.