معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور با بیان این‌که امروزه به هنرمندان و آثار آن‌ها می‌بالیم، گفت: استعداد و استطاعت جوانان در عرصه هنر ایران زمین،امری هویدا است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سیدمحمدمجتبی حسینی در آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان، اظهار کرد: امروزه باید به هویت یکپارچه بهتر از هر زمان دیگری، توجه کنیم و بدانیم برای به امروز رسیدن، همه با هم از چه راه طولانی گذر کردیم.
وی تاکید کرد: سرمایه سترگ انسانی ایران همواره چراغ روشنایی برای فردای ایران است، کافی است برای پی بردن به این موضوع به دستاوردهای چهار دهه گذشته نگاه و به نتیجه شگفت انگیز آن پی ببریم.
وی خاطرنشان کرد: جشنواره هنرهای تجسمی امتیاز ویژه‌ای در مقایسه با سایر جشنواره‌ها دارد و آن قرعه برندگی در فال شرکت کنندگان است.
براساس این گزارش بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوان که با حضور یکصد نفر از ٢٤ استان در تبریز بر گزار شده بود، عصر دیروز در تبریز به کار خود پایان داد.
در این جشنواره ٨٧٨ نفر با ٣٩٨٢ اثر ثبت نام کرده بودند و  از ٣١ استان کشور ١٢٣ نفر از تهران، ٩٠ نفر از اصفهان، ٨٦ نفر از آذربایجان‌شرقی، ٧٢ نفر از از فارس و ٥٩ نفر از خراسان رضوی بیشترین شرکت کنندگان را داشتند.
در بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ٥٤٤ نفر از شرکت کنندگان زن و ٣٣٤ نفر مرد بودند که حضور زنان در جشنواره بیشتر بوده و حدود ٦٢ درصد شرکت کنندگان را تشکیل داده بودند.
همچنین ازبین آثار رسیده پس از بررسی هیات داوران، ١١ نفر در رشته پوستر، ۱۰ نفر در رشته‌ تصویر سازی، ۱۰ نفر در رشته خوشنویسی، ۱۴ نفر در رشته طراحی، ۱۶ نفر در رشته عکاسی،  ۹ نفر در رشته کاریکاتور، ۱۰ نفر در رشته مجسمه سازی،  ۱2 نفر در رشته  نقاشی  و  ۸ نفر در رشته نگارگری در کارگاه‌های جشنواره حضور یافتند.
جشنواره یاد شده همزمان با رویداد تبریز ٢٠١٨ از بیست و ششم تا سی‌ام مردادماه جاری در تبریز برگزار شد.
آیین افتتاح این جشنواره با گلباران مزار استاد شهریار در مقبره الشعرای تبریز آغاز شد و کارگاه‌های آن با حضور اساتید بنام هنرهای تجسمی در هنرستان میرک تبریز برگزار شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.