مجید خدابخش روز یکشنبه در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان با اشاره به آمار فرزندان جویای کار ایثارگران، با بیان اینکه باید از ایجاد اشتغال در سازمان‌های اداری و دولتی اجتناب کرد، اظهار داشت: باید با توانمند‌سازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به سمت ایجاد شغل‌ و کارآفرینی در بخش خصوصی روی آوریم، زیرا پتانسل‌های بسیار قوی در این حوزه وجود دارد.
وی افزود: اگر بخواهیم در جامعه اشتغال‌ زایی ایجاد شود باید به حوزه تولید و خدمات ‌رسانی توجه شایانی داشته باشیم.
خدابخش، پرداختن به اصل و اساس چرایی فداکاری و جان‌فشانی شهدا، جانبازان و آزادگان و شناخت اهداف و آرمان‌های آنها را عاملی مهم در پیمودن راه پرصلابت انقاب و ثابت‌ قدم ‌نگه‌ داشتن نسل جوان و معرفی اهداف عالی انقلاب ارزیابی کرد و یادآور شد: رفتار شهدا باید جز اصول مدیریتی باشد.
وی اضافه کرد: باید اقدامات و راهکارهای اجرایی و کارساز برای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، بسیج و جهاد ارایه شود تا قدم در راه توسعه این فرهنگ غنی گذاشته و عزت دنیوی و اخروی را به دست آوریم.
خدابخش، شناخت راز و رمز و اصول فرهنگ‌ سازی را جزو ضرورت های استمرار یک فرهنگ بیان کرد و افزود: باید اخلاق و منش شهدا را بشناسیم و الگوی رفتاری خود در تمامی زمینه‌ها قرار دهیم.
به گزارش ایرنا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان ‌شرقی نیز در این نشست، اظهار داشت: برگزاری برنامه‌های مختلف برای گرامیداشت سالروز ورود اولین گروه آزادگان به میهن اسلامی باشکوه هرچه تمام در استان و تمامی شهرستان‌ها، نشان از وحدت ملی برای ارزش نهادن به ایثار و استقامت برای حفظ و حراست از خاک میهن اسلامی ایران است.
قاسم صمدیان با بیان اینکه حضور مدیران و مسئولین در جلسات شورای ترویج و توسعه ایثار و شهادت باعث اجرایی شدن اهداف این شورا شده است، گفت: همه مسئولانی که در حوزه های فرهنگی فعالیت دارند، اقدامات درخور توجه برای ترویج فرهنگ ایثار در بطن جامعه انجام داده‌اند.
وی افزود: تجلیل و تکریم خانواده‌های شهدا به دستور و فرمایش مؤکد مقام رهبری با عنوان طرح سپاس در استان شکل‌ گرفته و به اجرا درمی آید و بسیار خرسندیم که آذربایجان‌شرقی به همت یکایک مسئولان مقام اول کشوری را در این راستا کسب کرده است.
صمدیان، برگزاری یادواره‌ها با رویکردهای فرهنگ‌ سازی و شناخت شهدا، اجرای طرح سپاس، دیدار و تکریم جامعه ایثارگری، اتمام طرح‌های ساماندهی گلزار مطهر شهدا و رفع مشکلات معیشتی خانواده‌های شهدا و ایثارگران را جزو دغدغه‌های اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.