محمداسماعیل سعیدی روز شنبه در اولین جلسه کمیسیون هماهنگی مبارزه با مفاسد اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه رونق امر ازدواج مانع بسیاری از ناهنجاری ها و مفاسد اجتماعی در کشور است، افزود: بدون تردید انجام کارهای فرهنگی و زیربنایی برای توجیه جوانان به ازدواج باید از نظام آموزشی کشور آغاز شود.
وی اظهار داشت: در کنار این موضوع، باید قانون تسهیل ازدواج که از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در افزایش آمار ازدواج در بین جوانان خواهد شد، اجرایی شود.
سعیدی، کم توجهی والدین به تربیت فرزندان و فقدان مسئولیت پذیری جوانان در تشکیل خانواده را جزو مهمترین عوامل در کم رغبتی جوانان به ازدواج بیان کرد که برای از بین بردن این عامل باید تمام نهادهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی وارد میدان شوند.
وی، معضل بیکاری و مشکلات اقتصادی، فقدان آموزش های قبل از ازدواج در نظام آموزشی، تهاجم فرهنگی دشمنان و رواج فرهنگ تجمل گرایی را از دیگر عوامل کاهش ازدواج و افزایش طلاق در جامعه بیان کرد.
به گزارش ایرنا، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه طلاق یکی از آسیب های اجتماعی مهم و سرمنشاء دیگر آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها و جرایم است، گفت: بخشی از آسیب های اجتماعی موجود در جامعه ناشی از آسیب اجتماعی طلاق است.
موسی خلیل اللهی بر تلاش دستگاه های متولی فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی برای کاهش آمار طلاق در استان تاکید کرد.
وی با اشاره به کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق در سال های اخیر، رها شدن زنان مطلقه و فرزندان طلاق در جامعه و بروز مشکلات مالی برای زنان مطلقه را از چالش ها و بحران های بعد از طلاق دانست که خود موجب آسیب ها و مفاسد اجتماعی دیگری می شود.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.