مجید خدابخش روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه یکهزار مگاواتی در حال احداث شهرستان هریس، از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به این طرح خبر داد و گفت: با توجه به کمبود تولید برق درکشور خواسته ما براتمام فاز اول این نیروگاه تا پایان امسال است.
وی با اشاره به اینکه نیروگاه هریس با سرمایه‌گذاری اولیه 250میلیون یورویی و 140 میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی در حال ساخت است، افزود: فاز اول این نیروگاه 300 مگاوات برق تولید خواهد کرد .
خدابخش خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این نیروگاه، صنایع جدید در منطقه ایجاد و موجب جذب سرمایه گذاری و توسعه و رونق منطقه می شود .
استاندار آذربایجان شرقی امروز همچنین در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان هریس که در شهرک صنعتی بیلوردی این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه تولیدکنندگان و کارآفرینان افسران خط مقدم جنگ اقتصادی به حساب می آیند، گفت: دستگاه های خدمات رسان و بانک های استان باید با تولیدکنندگان مدارا کنند.
خدابخش با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی هریس از مشوق های مالیاتی نتوانسته اند استفاده کنند، بر ضرورت اطلاع رسانی از این مشوق ها تاکید کرد.
وی افزود: وقتی مجلس شورای اسلامی و دولت مشوق هایی برای واحدهای تولیدی و بخش خصوصی در نظر گرفته اند تا زمینه توسعه و رونق شهرک های صنعتی فراهم شود، انتظار می رود تا دستگاه ها مشمولان را از چگونگی اجرای مشوق ها مطلع کنند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تکمیل بزرگراه تبریز-هریس-اهر جزو طرح های مهم استان است، ادامه داد: 35 کیلومتر از 50 کیلومتر باقی مانده تا پایان سالجاری آسفالت ریزی و زیر بار ترافیک می رود.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
3071/7227
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.