به گزارش ایرنا علیرضا نورا روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بخش عمده این طرح ها در حوزه گازرسانی، نیروگاه بادی و خورشیدی و توسعه بندر است که توسط سرمایه گذارانی از کشورهای مختلف نظیر چین و کره انجام شده است.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان در سالهای اخیر در زمینه جذب سرمایه گذاریهای خارجی رتبه های برتر کشوری را بدست آورده است و هم اینک در رده نخست قرار دارد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به مصوبات سفر وزیر کشور به سیستان در تیر امسال گفت: با توجه به اوضاع اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی منطقه سیستان و شرایط سخت حاکم بر منطقه ناشی از خشکسالی های پی درپی وزیر کشور 17 تیر ماه به شمال این استان سفر کرد.
نورا ادامه داد: قبل از سفر وزیر کشور نشست تخصصی با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار، کارشناسان وزارتخانه های مختلف برگزار و بسته پیشنهادی برای برون رفت از مشکلات منطقه سیستان تهیه و تدوین شد.
وی افزود: سفر وزیر کشور به همراه معاونان وزارتخانه و شماری از مسئولان کشوری به منظور بررسی طرحهای پیشنهادی در این بسته، به منطقه سیستان انجام و در نشست های مختلف مسائل و مشکلات مورد نظر به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و در نهایت برنامه محرومیت زدایی از سیستان تهیه و خدمت رئیس جمهوری ارائه شد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اهمیت موضوع، برنامه محرومیت زدایی منطقه سیستان در 101 مصوبه با 108 محور توسط رئیس جمهوری مورد تصویب قرار گرفت و بلافاصله از سوی دفتر ریاست جمهوری به 18 وزارتخانه دست اندکار ابلاغ شد.
وی پرداخت خسارات ناشی از خشکسالی به کشاورزان، حمایت مالی از صنعت گران و کار آفرینان دچار خسارت، توزع رایگان آرد بین مردم، تامین اعتبار برای راه اندازی بازارچه های جدید مرزی، تخصیص سهمیه سوخت به طور کامل یعنی هزار و 500 لیتر به هر خانوار، تکمیل طرح گازرسانی از زاهدان - به زابل و انتقال آب از دریای عمان به شمال استان از مهمترین مصوبات سفر وزیر کشور به سیستان و برنامه محرومیت زدایی سیستان است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دستگاههای دست اندرکار مکلف به پیگیری این مصوبات مهم شده اند گفت: در صورت اجرای این مصوبات و تامین اعتبار لازم برای آنها بزودی شاهد انقلاب عظیم تحول در منطقه سیستان خواهیم بود.
دکتر نورا ادامه داد: با توجه به در برگیری خشکسالی در کل سیستان و بلوچستان مقرر شد همانند سیستان برنامه محرومیت زدایی برای منطقه بلوچستان نیز در قالب یک بسته کامل تهیه تا در سفر آینده وزیر کشور به این منطقه ارائه شود.
وی تاکید کرد: برای پیگیری اجرای کامل مصوبات سفر وزیر کشور به سیستان مقرر شد تیمی متشکل از معاونان استاندار، مدیران دستگاههای اجرایی تشکیل شود تا بزودی شاهد رشد و توسعه بیش از پیش منطقه باشیم.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای اجرای این مصوبات چندین هزار میلیارد تومان اعتبار صرف خواهد شد.
وی افزود: امسال حدود 570 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به طرح های اشتغالزایی روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا وزیر کشور/17تیر/ در راس هیاتی متشکل از معاونان و روسای برخی سازمانهای زیرمجموعه وارد زابل شد و در سفر یک روزه خود به سیستان از طرحهای مختلف از جمله طرح 46 هزار هکتاری، بازارچه مرزی و منطقه ویژه اقتصادی رامشار دیدن کرد.
رحمانی فضلی همچنین علاوه بر افتتاح بازارچه مرزی تخت عدالت شهرستان هیرمند، در نشست با معتمدان و بزرگان طوایف، ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان و شورای اداری سیستان به بررسی مسائل و مشکلات منطقه به ویژه بحران خشکسالی پرداخت.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.