مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با انتقاد از آبیاری مزارع با فاضلاب خام در این شهرستان گفت: با اینکار  ضمن به خطر افتادن سلامت و ایمنی غذایی شهرستان، احتمال شیوع وبا نیز افزایش می‌یابد و لازم است جلوی آبیاری مزارع با  فاضلاب خام  گرفته شود. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی نیرپور در جمع خبرنگاران افزود: شبکه بهداشت و درمان با جدیت تمام نمونه برداری وبا را انجام می دهد و تا کنون هیچ موردی از وبا در شهرستان گزارش و شناسایی نشده است . 
وی تشکیل مجمع سلامت شهرستان را یکی از نیاز های ضروری در حوزه سلامت دانست و افزود: با تشکیل این مجمع افق جدیدی در حوزه سلامت شهرستان ایجاد می شود که می توان به نتایج آن افتخار کرد. 
نیرپور هدف از تشکیل مجمع سلامت شهرستان را اجتماعی کردن و مشارکت آحاد مردم در سلامت دانست و یادآور شد: خیرین شهرستان در طول چند سال اخیر به صورت پویا در حوزه سلامت مشارکت داشتند. 
وی به تشکیل مجمع سلامت محلات و روستاها اشاره کرد و افزود: با تشکیل مجمع سلامت محلات و روستا ها تحول بنیادی در حوزه سلامت ایجاد خواهد شد.
وی در ادامه از احداث سه خانه بهداشت بالی قشلاق، سراجه لو و نقدوز توسط خیرها خبر داد و گفت: زمین  مرکز سلامت چلب وردی و 200 متر مربع زمین در نشست خیرین سلامت بیمارستان باقرالعلوم اهر اهداء شده است. 
وی گفت: بهداشت و درمان اهر در اکثر شاخص ها جزء سه رتبه برتر بوده و در بدترین شرایط جزه رتبه های چهار و پنج است به طوریکه آزمایشگاه بهداشت اهر در سال 95 رتبه دوم استانی و در سال 96 نیز رتبه اول استان را کسب کرده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.