آیین رونمایی از نامگذاری بلوار خبرنگار در تبریز به مناسبت روز خبرنگار و سالروز شهادت صارمی به میزبانی خبرگزاری ایرنا برگزار شد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در این آیین گفت: روز خبرنگار را به فعالان عرصه رسانه تبریک می‌گویم، امیدوارم روز خبرنگار در جامعه مورد توجه قرار گیرد. 
وی با بیان اینکه لازمه عمل به مسئولیت‌ها و مسئولبت‌پذیری افزایش آگاهی جامعه است، گفت: بدون توجه به نقش رسانه‌ها افزایش آگاهی جامعه میسر نیست. 
وی با بیان اینکه آزادی و آگاهی به هم وابسته بوده و بدون وجود هم، نتیجه‌ مفیدی حاصل نمی‌شود، بیان کرد: جامعه‌ی بدون آزادی به طبع آگاهی کافی نخواهد داشت و عکس این موضوع نیز برقرار است، آزادی برای جامعه‌ای بدون آگاهی هرج و مرج به دنبال دارد.
شهرتی‌فر خاطرنشان کرد: امیدوارم  با گسترش دامنه‌ی  آزادی قلم، آزادی بیان و آزادی  پس از بیان امنیت فعالیت رکن چهارم جامعه فراهم شود. 
وی خطاب به افرادی که معتقدند اطلاع رسانی ممکن است برای جامعه مشکل آفرین باشد، گفت: نباید به موضوعات با دید کوتاه مدت نگاه شود؛ چرا که در جامعه‌ای که عرصه برای فعالیت رسانه وسیع است، توسعه‌ی اجتماعی سریع‌تر رخ داده و مسائل سریع و موفقیت آمیز منتقل می‌شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از دست اندرکاران  نام گذاری بلوار خبرنگار، گفت: امیدواریم مشکلات اصحاب رسانه سریعا رفع شود. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت:  مسئولیت خبرنگاری و آگاهی بخشی به جامعه سنگین و تعیین کننده بوده که امیدوارم خبرنگاران در این زمینه موفق باشند. 
محمد محمدپور‌ افزود: خبرنگاران باید در قبال حرفه‌ای که پذیرفته‌اند، پاسخگوی جامعه باشند و همچنین امیدوارم جایگاه خطیر خبرنگاری به خود خبرنگاران و مسئولان جامعه روشن شود. 
وی ادامه داد: معتقدم امکانات تضمین کننده شغل خبرنگاری باید فراهم شود تا فعالان رسانه در انجام وظایف خود اغماض نکرده و دچار مشکل نشوند. 
محمدپور با بیان اینکه خبرنگاران خودشان باید منزلتشان را تعریف و تبیین کنند، بیان کرد: اخلاق حرفه‌ای ایجاب می‌کند که خبرنگار دنباله‌روی جریانات سیاسی، اقتصادی و ... نباشد، بلکه با دقت، ظرافت، تحلیل خبری به جریان توسعه‌ی کشور جهت دهد؛ چرا که بدون توجه به حوزه فرهنگ توسعه رخ نمی‌دهد. 
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: شهادت صارمی رئیس دفتر ایرنا در افغانستان منجر شده روزی در تاریخ به اسم خبرنگار ثبت شود که یاد و خاطره این شهید را گرامی می‌داریم. 
محمد عزیزی‌راد ادامه داد: از مجموعه شهرداری و شورای شهر که این مطالبه چند ساله خبرنگاران را محقق کردند، تشکر و قدردانی دارم. امیدوارم در آینده نزدیک تندیسی شایسته‌ی قدمت مطبوعات آذربایجان شرقی طراحی و در ابتدای بلوار خبرنگار نصب شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.