مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از بازسازی و توسعه‌ی سه پروژه‌ی مربوط به مبارزان مشروطه خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در "آیین بزرگداشت سالگرد صدور فرمان مشروطیت" با بیان این مطلب اظهار کرد: طی سفر ریاست جمهوری به تبریز در آیین افتتاح رویداد فرهنگی "تبریز 2018"، اعتباراتی برای سه پروژه مرتبط با مبارزان مشروطه در نظر گرفته شد که با تخصیص اعتبار، سه پروژه‌ی "خانه‌ی مشروطه"، "خانه‌ی ستارخان" و "خانه‌ی شیخ محمد خیابانی" توسعه یافته و بازسازی می‌شوند و به این ترتیب، موزه‌ی تاریخ پژوهی مشروطه را کلنگ خواهیم زد.
وی اضافه کرد: خانه ستارخان در "ایل گلی" تبریز واقع و توسط برخی احاطه شده که برای تخلیه‌ی این خانه اخطار داده‌ایم، "خانه موزه ستارخان" تا چهار ماه آینده، احیا شده و خانه‌ی مشروطه نیز توسعه می‌یابد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی حواشی ایجاد شده در خصوص سخنران مدعو آیین گرامیداشت سالگرد صدور فرمان مشروطیت عنوان کرد: با توجه به حواشی، تصمیم گرفته شد از سخنرانان بومی استفاده شود، باید با ملت روراست بود، قلب تمامی مسئولان برای آذربایجان می‌تپد و ما خاک تبریز و آذربایجان را به کسی نمی‌دهیم.
آبدار در ادامه با تاکید بر زنده نگه داشتن نام مشروطه گفت: بیش از 20 سال است که سالگرد مشروطه توسط سازمان میراث فرهنگی جشن گرفته می‌شود و تلاش بر مردمی بودن این رویکرد است. امسال نیز این جشن با مشارکت "خانه توسعه آذربایجان" برگزار شد، اما از سازمان‌های مردم نهاد دعوت می‌کنیم تا از سال بعد در این جشن ورود کرده و ما در برگزاری باشکوه آن یاری کنند
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.